مدیر امور برق شهرستان نکا در شرق مازندران گفت: در بازرسی اخیر پنج درصد از مشترکان متخلف شناخته و جریمه شدند و این مشترکان نیز در زمان قانونی می توانند اعتراض خود را اعلام کنند.

اتهام برق دزدی به 5 درصد از مشترکان شهرستان نکا !

 

 

به گزارش شرق پرس به نقل از ایرنا شرکت توزیع برق شهرستان نکاء در شرق مازندران ، دربازرسی اخیر فنی از مشترکان خانگی تعداد زیادی از مشترکان را با اتهام برق دزدی بیش از یک میلیون ریال جریمه کرد.

 

 این اقدام شرکت توزیع برق در شهرستان نکاء، اگرچه بنا به تایید رئیس اداره برق این شهرستان شامل پنج درصد از مشترکان برق در این منطقه شده، ولی اعتراض تعداد زیادی از مشترکان خانگی که دارای کنتور های ۲۵ آمپر قدیمی هستند را موجب شده است.

 

بنا به اظهار مدیراموربرق شهرستان نکاء در شرق مازندران ، ۵۲ هزار خانوار مشترک برق در این شهرستان هستند که حدود پنج درصد آنها به اتهام برق دزدی به بیش از یک میلیون ریال جریمه شدند.

 

زارع یکی از مشترکان برق در یکی از روستاهای اطراف نکاء می گوید : بازرسان شرکت برق در بازدید از کنتور برق ۲۵ آمپری قدیمی اش که در سال ۵۶ نصب شده، به بهانه باز بودن پلمپ کنتور برق حدود دو میلیون ریال جریمه کردند.

 

به گفته وی با گذشت ۳۸ سال از نصب کنتور در وضعیت مرطوبی مازندران ، فلزات آهن از دچار خردگی می شود و سیم چند سانتی پلمپ نیز امکان باز شدن دارد و به این بهانه مصرف کنندگان را متهم به برق دزدی کردن به نظر می رسد اقدام مناسبی نباشد.

 

رمضانی دیگر شهروند ساکن یکی از روستاهای این شهرستان که به همین بهانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار ریال جریمه شد، می گوید : شرکت برق می تواند با بررسی میانگین مصرف سالانه مشترکان خانگی، به میزان مصرف برقشان پی ببرد و صرف باز شدن پلمپ کنتور که بیشتر نیز از سوی کنتورخوان ها بررسی می شود، اقدام درستی نیست.

 

وی گفت : ما هیچ فرد فنی در داخل منزل نداریم که بخواهد حتی لامپ خانه ما را تعویض کند، چه برسد به این که بخواهیم برق دزدی داشته باشیم و این کار شرکت برق نتیجه بی اعتمادی به مشترکان است.

 

وی خواهان بررسی این موضوع از سوی مسئولان استانی شرکت توزیع برق و ارائه پاسخ قانع کننده به مشترکان متهم به برق دزدی شد.

 

مدیر امور برق شهرستان نکاء جریمه تعدادی از مشترکان خانگی این شرکت را اتهام برق دزدی مورد تایید قرار دارد.

 

علی نادعلیزاده روز سه شنبه در گفت و گو با  ایرنا گفت : بازرسی از کنتورهای برق هر چهار سال یکبار از سوی کارشناسان امور برق انجام می شود و در بازرسی اخیر نیز با بررسی میانگین برق مصرفی خانوارها با تجهیزات برقی در اختیار و باز بودن پلمپ کنتورهای برخی مشترکان خانگی، بازرسان این خانوارها را به طور میانگین تا سقف یک میلیون ریال جریمه کردند.

 

وی اضافه کرد : مشترکانی که به دلیل استفاده از برق خارج از مدار جریمه شدند، می توانند با مراجعه به مدیریت امور برق شهرستان اعتراض خودشان را داشته باشند و بار دیگر این کار بررسی می شود.

 

وی افزود : در بازرسی اخیر از ۵۲ هزار مشترک خانگی حدود پنج درصد از مشترکان متخلف شناخته و جریمه شدند و این مشترکان نیز در زمان قانونی می توانند اعتراض خود را اعلام کنند.