روزنامه انگلیسی نوشت: ارتش ایران همچنین با برخورداری از 534 هزار پرسنل نظامی آماده، دارای هشتمین ارتش بزرگ جهان است که نباید با آن درگیر شد.

 ارتش ایران هشتمین ارتش بزرگ دنیا

 

 

شرق پرس: روزنامه «اکسپرس » چاپ لندن در شماره روز چهارشنبه خود با طرح این پرسش که «کدام کشور اکنون آمادگی نظامی بیشتری برای مواجهه در جنگ دیگری در سطح جهانی دارد؟ گزارش خود را آغاز کرده و به رتبه بندی ۱۰ ارتش بزرگ و قدرتمند جهان پرداخته است.
 
 
 
به نوشته اکسپرس، گزارش ها نشان می دهد که ایران به عنوان بخشی از سلاح های نظامی خود هواپیماهای بدون سرنشین را توسعه داده اندکه هریک ۱۴ برابر ارزان تر از یک موشک کروز هستند. 
 
 
 
اکسپرس می افزاید: ارتش ایران همچنین با برخورداری از ۵۳۴ هزار پرسنل نظامی آماده، دارای هشتمین ارتش بزرگ جهان است که نباید با آن درگیر شد. 
 
 
در رتبه بندی اکسپرس، ارتش چین با برخورداری از دو میلیون و ۲۸۵ هزار نیروی آماده ، صدرنشین است. ارتش این کشور همین تعداد نیرو ذخیره دارد و بیش از ۶۰۰ میلیون زن و مرد در سن اشتغال، آمادگی دارند تا در صورت لزوم برای جنگ فراخوانده شوند. 
 
 
 
بر اساس گزارش پایگاه اینترنتی «گلوبال فایرپاور» پکن با برخورداری از هزاران وسیله نقلیه زرهی و هواپیما و بیش از ۶۰۰ زیر دریایی و ناوشکن، بیشترین قدرت نظامی جهان را در اختیار دارد. 
 
 
پس از چین، آمریکا با برخورداری از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نیروی آماده در رتبه دوم این فهرست قرار گرفته است . این کشور به طور تقریبی دو برابر بیش از سایر کشورهای جهان ناوهواپیمابر دارد.
 
 
هند با یک میلیون و ۳۲۵ هزار نیروی آماده، کره شمالی با یک میلیون و ۱۹۰ هزار پرسنل، روسیه با ۷۶۸ هزار و ۵۰۰ نفر نیرو، پاکستان با ۶۳۰ هزار و ۴۰۰نفر، کره جنوبی با ۳۶۰ هزار نفر، ترکیه با ۵۱۰ هزار و ۶۰۰ و در نهایت ویتنام با ۴۸۲ هزار نیروی آماده به ترتیب در رتبه های بعدی قرار دارند. 
 
 
اکسپرس، با بیان اینکه انگلیس در سالهای گذشته به شکل چشمگیری اندازه ارتش خود را کاهش داده است، اعلام کرد که این کشور سی و هشتمین کشور از نظر بزرگترین ارتش های جهان است.
 
 
بر اساس گزارش پایگاه اینترنتی یادشده کشورهایی همچون یونان، میانمار و سریلانکا با وجود این که جمعیت کمتری نسبت به انگلیس دارند اما از ارتش بزرگتری برخوردارند./ایرنا