دکتر اسلام بابانژاد رئیس بیمارستان امام خمینی(ره) بهشهر گفت: بیمارستان 65 ساله امام خمینی(ره) شهرستان بهشهربا زحمات و تلاش های بی وقفه یک گروه 500 نفری از پرسنل بیمارستان به صورت شبانه روزی در حال خدمت رسانی به مردم شهرستان می باشد.

 

به گزارش خبرنگار شرق پرس، دکتر اسلام بابانژاد در نشست با خبرنگاران و اصحاب رسانه ضمن تبریک به مناسبت یوم الله دهه فجر و میلاد مبارک حضرت زینب(س) اظهار کرد:این بیمارستان در سال ۱۳۱۷ در شهرستان ساخته شده است و حدودا قدمت ۶۵ ساله دارد که در آن زمان به عنوان تنها بیمارستان شهربوده و از آن موقع تا کنون فعالیت دارد.

 

وی افزود: عملکرد یک ساله و از فجر تا فجر در این بیمارستان حاصل زحمات و تلاش های بی وقفه و شبانه روزی یک گروه ۵۰۰ نفری از پرسنل بیمارستان اعم از کادر درمانی و خدماتی و پزشکان می باشد، بیمارستان ۱۷۰ تختخوابی امام خمینی(ره) با ۸۵ درصد سانتروما و مرکز بلوک درمانی شرق استان مازندران در حال ارائه خدمات می باشد.

 

رئیس بیمارستان امام خمینی(ره) بهشهر تصریح کرد: این بیمارستان یکی از مراکزی هست که پزشک ارتوپد مقیم دارد که روزانه حدود ۷۰ بیمار را ویریت می کند، قبل از اجرای طرح تحول سلامت میزان رضایتمندی مراجعین ۶۵ درصد بود که در حال حاضر و بعد از اجرای طرح به ۸۵ درصد افزایش یافته است.

 

دکتر بابانژاد در ادامه خاطر نشان کرد: در بخش آی سی یو ۱۳ تخت داشتیم که به ۱۶ تخت ارتقا داده شده و مبلغ هر تخت یک میلیارد تومان هزینه در بر دارد که معادل ۳ میلیارد تومان می باشد و قرار است از وزارت خانه پرداخت شود، از دیگر اقدامات می توان به خرید یک دستگاه آمبولانس، رادیولوژی دیجیتال، اتو کاردیوگرافی رنگی، ماشین بیهوشی ، مرمت و بازسازی فیزیکی، نوسازی و تجهیز بخش تالاسمی، مرمت و بازسازی انبار دارو، بازسازی و نوسازی انبار کالا، مرمت و بازسازی رادیولوژی، بازسازی کامل آی سی یو، نصب ۶ درب الکترونیک، بازسازی سرویس های بهداشتی، اصلاح سیستم های گرمایش و سرمایشی و روشنایی، ایجاد سالن انتظار برای همراهان بیمار ، مرمت و بازسازی و تجهیز آشپزخانه و تاسیس داروخانه داروهای خاص برای بیماران خاص از جمله عملکردهای فجر تا فجر۹۳ تا ۹۴ بوده که در این یک سال انجام گرفته است.

 

مدیر بیمارستان امام بیان کرد: بیمارستان نیازمند به ۲۵ دستگاه دیالیز است، در حال حاضر ۱۷ دستگاه موجود می باشد که با تلاش زیاد این تعداد را به ۲۱ دستگاه ارتقا داده ایم وامیدواریم در آینده ۲۵ دستگاه را داشته باشیم.

 

دکتر بابانژاد عنوان کرد: در ارتباط با خدمات دارویی از اردیبهشت ۹۴ خدمات داخل بیمارستان از صفر تا صد انجام می شود و ۳۰۰ میلیون هم از یارانه سلامت پرداخت می شود و بیماران خاص می توانند داروهای خود را با پرداخت هزینه ۳ تا ۶ درصد از داروخانه بیمارستان تهیه کنند.

 

رئیس بیمارستان امام خمینی (ره) بهشهرافزود: دو دستگاه سی تی اسکن و ام آر آی برای رفاه حال بیماران درخواست شده است که وزیر بهداشت و درمان نیز دستور آن را داده و هزینه دستگاه سی تی اسکن نیز پرداخت شده است و به امید خدا تا قبل از شروع سال جدید تحویل گرفته می شود و دستگاه ام آر آی نیز کارهایش انجام شده و تا چند ماه آینده تحویل داده می شود.

 

اسلام بابانژاد در پایان گفت: به علت ساخت و سازهای ناجوری که قبلا در بیمارستان انجام شده عملا فضای سبز کافی وجود ندارد و انشااله بعد از خاتمه ساخت و سازها و تکمیل بیمارستان حدود ۳۰۰۰ متر مربع بتوانیم فضای سبز برای بیمارستان ایجاد کنیم.

خبرنگار نیلوفر عنقا