طبق گزارش صندوق بین المللی پول علی رغم اجرای برجام نرخ بیکاری در ایران که اکنون 10/8 است در سال ۲۰۱۶ به ۱۱/۳ و در سال ۲۰۱۷ به ۱۱/۶ درصد افزایش خواهد یافت.

پیش بینی افزایش نرخ بیکاری در دو سال آینده!

 

 

 

شرق پرس-سرویس اقتصادی: صندوق بین‌المللی پول در تازه ترین گزارش خود درباره چشم‌انداز اقتصاد جهانی پیش‌بینی کرد نرخ بیکاری در ایران در دو سال آینده افزایش می‌یابد.
 
 
 
بنا بر  گزارش یورونیوز که اخیراً منتشر شد، نرخ بیکاری در ایران در سال ۲۰۱۵، ۱۰/۸ دهم درصد برآورد شده است؛ طبق پیش‌بینی این نهاد همین رقم در سال ۲۰۱۶ به ۱۱/۳ و در سال ۲۰۱۷ به ۱۱/۶ درصد افزایش خواهد یافت.
 
 
 
صندوق بین‌المللی پول همچنین نرخ رشد اقتصادی ایران در سال ۲۰۱۵ را صفر اعلام کرده است. با توجه به توافق هسته‌ای و رفع و تعلیق تحریم‌های بین‌المللی علیه تهران و حضور مجدد این کشور در بازار جهانی نفت، صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی می‌کند که اقتصاد ایران در سال ۲۰۱۶، رشدی معادل ۴ درصد را تجربه کند. مطابق این گزارش، این رقم در سال ۲۰۱۷، به ۳/۷ درصد خواهد رسید.
 
 
 
در این گزارش همچنین نرخ رشد اقتصادی افغانستان در سال ۲۰۱۵ معادل ۱/۵ درصد اعلام و پیش بینی شده که این کشور در سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ به ترتیب رشدی معادل ۲ و ۳ درصد را تجربه خواهد کرد.
 
 
 
در این گزارش که با عنوان «رشد بسیار ضعیف برای مدت زمانی بسیار طولانی» منتشر شده است، صندوق بین‌المللی پول برای دومین مرتبه پیش‌بینی خود از نرخ رشد اقتصاد جهان در سال ۲۰۱۶ را کاهش داده و رقم آن را ۲/۳ دهم درصد تخمین زده است.