سخنگوی حج و زیارت مازندران گفت: این استان آماده استقبال از اجساد قربانیان فاجعه منا در فرودگاه دشت ناز بوده و برای برگزاری آیین استقبال ویژه در فرودگاه نیز برنامه ریزی شد.

havapeyma-janbakhtegan mena45

 

 

به گزارش شرق پرس مصطفی جعفری درگفت وگو با ایرنا اظهارکرد: هنوز زمان انتقال اجساد جاجیان مازندرانی جان باخته در فاجعه منا از پایتخت به استان مازندران و زادگاه این شهدا مشخص نشده است.

 

 

وی اضافه کرد: این استان آماده استقبال از اجساد قربانیان فاجعه منا در فرودگاه دشت ناز  بوده و برای برگزاری آیین استقبال ویژه در فرودگاه نیز برنامه ریزی شد.

 

همچنین رییس روابط عمومی فرودگاه بین المللی دشت ناز  نیز در گفت و گو با ایرنا از زمان انتقال پیکر جان باختگان مازندرانی فاجعه منا به استان ابراز بی اطلاعی کرد.

 

رضا احمدی اظهارکرد: فرودگاه بین المللی دشت ناز  آماده پذیرش و استقبال پیکر حجاج مازنی جان باخته در فاجعه منا شده و ستادی نیز در فرودگاه برای این کار پیش بینی شده است.

 

وی اضافه کرد: تاکنون اجساد هشت نفر از حجاج مازندرانی جان باخته در فاجعه منا به کشور منتقل شده و به نظر می رسد با انتقال مابقی جان باختگان ایرانی از جده به تهران، اجساد سایر حجاج جان باخته این استان نیزبه مهرآباد انتقال و از آن جا به استان مازندران منتقل شود.

 

احمدی گفت: به محض روشن شدن زمان انتقال حاجیان جان باخته استان مازندران در فاجعه منا به فرودگاه دشت ناز ساری اطلاعات کامل در اختیار مردم به خصوص خانواده قربانیان این فاجعه قرار داده می شود.

 

براساس گزارش سازمان حج و زیارت تاکنون اجساد هشت حاجی مازندرانی جان باخته فاجعه منا که به فرودگاه مهرآباد تهران انتقال یافت به شرح زیر است:

 

محسن رضایی، ولی زکایی،هدایت قاسمی شورآبی،علی قنبری،عبدالله کاظمی حاجی،رجب نعمتی، محمد حسن پورکردآسیابی و محمدباقر بذار چمازکتی حجاج مازندرانی قربانی فاجعه رمی جمرات منا است که به تهران منتقل شدند.

 

در حج تمتع سالجاری از استان مازندران سه هزار نفر به سرزمین وحی اعزام شدند که ۴۸ نفرشان در فاجعه منا جان خود را از دست دادند و تاکنون استان مازندران پس از استان های خراسان رضوی و فارس سومین استانی است که بیشترین قربانیان این حادثه را داشته است.

 

بررسی مقایسه ای آمار حجاج مازندرانی جان باخته درفاجعه رمی جمرات در منا با تعداد زایران این استان که به حج مشرف شده، این استان بیشترین جان باختگان حادثه را در بین استان های کشور دارد.