در حالیکه حاشیه های پخش غیر زنده مراسم شب قدر سال گذشته حرم امام خمینی(ره) از تلویزیون هنوز فراموش نشده است اما با گذشت دو شب از شب‌های قدر امسال، صداوسیما هیچ تصویری از مراسم احیای این شب‌ها در حرم امام خمینی(ره) را روی آنتن نبرد.

haram-emam5

 

 شرق پرس: مراسم احیای شب قدر همزمان با مساجد، حسینیه‌ها، امامزادگان و اماکن مذهبی، در حرم امام خمینی(ره) نیز برگزار شد و این مکان میزبان خیل عظیم شب‌زنده‌داران بود.
 

 

 

با این وجود صدا و سیما نه تنها تصاویر زنده از این مراسم را پخش نکرد بلکه طبق روال متعارفش، حتی تصاویر آرشیوی از این مراسم را هم روی آنتن سیما نبرد؛ این در حالی است که عوامل تصویربرداری سیما در طول برگزاری مراسم شب‌های احیا در حرم امام(ره) حضور داشتند اما روشن نیست که اقدام به ضبط تصاویر کرده‌اند یا خیر.
 

 

انتخاب نوشت: شبکه‌های مختلف سیما در شب‌های ۱۹ و ۲۱ ماه مبارک رمضان تصاویری از مراسم احیا در حرم امام رضا(ع)، حرم حضرت معصومه(س)، حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)، دانشگاه امام صادق (ع)، دانشگاه تهران، مهدیه تهران و حسینیه همدانی‌ها پخش کرده‌اند اما در این میان مراسم شب‌های احیا در حرم بنیانگذار جمهوری اسلامی که در زمره اصلی‌ترین مراسم این شب‌ها به حساب می‌آید، به شکل معناداری در رسانه ملی حذف شده است.
 

 

بر اساس برنامه اعلام شده از سوی روابط عمومی حرم امام(ره)، حجج اسلام ادیب یزدی، ناطق نوری و رستگاری به عنوان سخنرانان مراسم احیای شب‌های نوزدهم، بیست‌ویکم و بیست‌وسوم ماه مبارک رمضان تعیین شده بودند.
 

 

مراسم شب‌های احیا در حرم امام خمینی(ره) که هر ساله برگزار می‌شود، در سال ۸۸ بنا به اعلام آستان مقدس امام (ره) به دلیل «وجود مشکلاتی در حرم» متوقف شده بود اما بعد از گذشت چهار سال، از سال ۹۲ این سنت مجدداً احیا و از سر گرفته شد.
 

 

بر اساس این گزارش، حجت‌الاسلام ناطق نوری به طور سنتی هر سال یکی از سخنرانان مراسم شب‌های احیا در حرم بنیانگذار جمهوری اسلامی بوده است.
 

 

به گزارش ایسنا، روز گذشته نیز «برنا» با انتقاد از این اقدام صداوسیما، نوشت: صدا و سیما در شب‌های قدر، امام خمینی(ره) را از مردم گرفت و در شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان مثل شب نوزدهم از پخش مراسم شب احیا خودداری کرد.