عیسی قاسمی طوسی با بابیان اینکه چهاربانده کردن گلوگاه به دامغان نیز از مهم‌ترین پروژه‌های در دست اقدام است، یادآور شد: این راه، راه ارتباطی چندین استان است که شمال کشور را به جنوب متصل می‌کند.

ghasemi-tosi58

 

 

به گزارش شرق پرس عیسی قاسمی طوسی در گفت‌وگو با مهر افزود: این تعداد پروژه با صرف هزینه ۳۰ میلیارد ریالی بهره‌برداری و کلنگ زنی می‌شود که شامل تجهیز و نوسازی اراضی، تأمین برق مزارع، آسفالت راه روستایی، خط انتقال آب زراعی، افتتاح ساختمان شبکه بهداشت و درمان گلوگاه، افتتاح پایگاه بسیج، خانه کشتی و کلنگ زنی ساختمان دیالیز بیمارستان ثامن‌الائمه و… است.

 

 

وی همچنین با اشاره به پایان یافتن پل ارتباطی گلوگاه به دامغان گفت: تنها آزادسازی زمینهای اطراف پل و ایجاد رمپ‌ها باقی‌مانده است که امیدواریم با برنامه‌ریزی شهرداری و شورای شهر، زمینهای اطراف با سرعت از افراد خریداری و نسبت به رمپ رفت‌وبرگشت اقدام شود.

 

فرماندار گلوگاه بابیان اینکه چهاربانده کردن گلوگاه به دامغان نیز از مهم‌ترین پروژه‌های در دست اقدام است، یادآور شد: این راه، راه ارتباطی چندین استان است که شمال کشور را به جنوب متصل می‌کند که در دو فاز ۱ و ۲ در دست اقدام است و مقرر شد جاده‌سازی از گلوگاه آغاز شود.

 

قاسمی طوسی از بیکاری به‌عنوان یکی از دغدغه‌های مردم شهرستان یادکرد و گفت: برای رفع این دغدغه و چالش‌های اجتماعی ناشی از آن به دنبال رفع مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی شهرستان هستیم.

 

وی افزود: در این راستا هفت واحد صنعتی در شهرک صنعتی گلوگاه در سال گذشته افتتاح و به بهره‌برداری رسید که حدود ۲۰۰ نفر اشتغال‌زایی انجام‌شده است و اکنون نیز دو پروژه بزرگ بردنا و کشتارگاه طهماسبی در حال احداث است که برای حدود دو هزار نفر  اشتغال‌زایی می‌شود.

 

فرماندار گلوگاه بابیان اینکه به دلیل نزدیکی شهرک صنعتی گلوگاه به ریل راه‌آهن، طرح مطالعاتی در دست اقدام است، یادآور شد: شهرک صنعتی گلوگاه به ریل سراسری متصل می‌شود که در آن صورت، به‌راحتی صادرات به کشورهای اروپایی انجام خواهد شد.

 

طوسی گفت: حدود ۴۰ هکتار زمین در شهرک داشتیم که ۳۵ هکتار آن واگذارشده و ۱۱ واحد صنعتی فعال داریم و در حال حاضر زمینی برای واگذاری به سرمایه‌گذاران نداریم و در حال رایزنی با کشاورزان منطقه برای افزایش فضای شهرک و ایجاد فاز دوم آن هستیم تا با اشتغال‌زایی مناسب، بحث بیکاری در گلوگاه کاهش یابد.