صدیقی، جذب دانشجویان غیرایرانی را بهترین راه برای تحقق بین‌المللی شدن دانشگاه‌ها اعلام کرد و گفت: در حال حاضر 25 هزار و 485 نفر دانشجوی بورسیه و غیربورسیه غیرایرانی در کشور مشغول به تحصیل هستند که تا پایان برنامه ششم باید این میزان به 75 هزار نفر برسد.

 

رئیس سازمان امور دانشجویان کشور گفت: در حال حاضر ۲۵ هزار و ۴۸۵ نفر دانشجوی بورسیه و غیر بورسیه غیرایرانی در کشور مشغول به تحصیل هستند که تا پایان برنامه ششم باید این میزان به ۷۵ هزار نفر برسد.
 
 
به گزارش ایسنا، مجتبی صدیقی در گردهمایی معاونان دانشجویی کشور که در دانشگاه کردستان برگزار شد، اظهار کرد: انتخاب این دانشگاه برای برگزاری گردهمایی معاونان دانشجویی کشور این پیام را در بردارد که قومیت‌های مختلف برادرانه و دوشادوش و همپا برای توسعه کشور فعالیت می‌کنند.
 
 
وی با اشاره به اینکه بستر پاسخگویی به مطالبات در دولت دوم بیشتر فراهم می‌شود، افزود: در دوره دوم ریاست جمهوری فرصت برای تحقق مطالبات مردم بیشتر است و ما نیز در این راستا باید برای تحقق خواسته و مطالبات صنفی دانشجویان در دانشگاه‌ها تلاش کنیم.
 
 
معاون وزیر علوم عنوان کرد: در وزارت علوم علیرغم همه فراز و نشیب‌ها، شاهد ثبات نسبی و پیشرفت موثر در وزارت علوم و رشد کمی و کیفی همه بخش‌های آموزش عالی بوده‌ایم.
 
 
وی تاکید کرد: همه دانشگاه‌های کشور باید برای بین‌المللی شدن نقشه راه داشته باشند و از آمادگی لازم از جهت رفاهی و زیرساختی برای رسیدن به این هدف برخوردار باشند.
 
 
صدیقی، جذب دانشجویان غیرایرانی را بهترین راه برای تحقق بین‌المللی شدن دانشگاه‌ها اعلام کرد و گفت: در حال حاضر ۲۵ هزار و ۴۸۵ نفر دانشجوی بورسیه و غیربورسیه غیرایرانی در کشور مشغول به تحصیل هستند که تا پایان برنامه ششم باید این میزان به ۷۵ هزار نفر برسد.
 
 
وی تحقق این هدف را نیازمند فراهم کردن زیرساخت‌ها و حمایت کمی و کیفی از دانشگاه‌ها برای بین المللی شدن عنوان کرد و آن را موجب ایفای نقش مثبت دانشگاه‌های کشور در عرصه بین‌الملل دانست.
 
 
رئیس سازمان امور دانشجویان کشور در ادامه با اشاره به اینکه سالانه ۴ هزار نفر اتباع غیرایرانی از طریق کنکور وارد دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور می‌شوند، عنوان کرد: سالانه تعدادی نیز از طریق بورسیه و با تلاش وزارت علوم و دانشگاه‌ها جذب می‌شوند.
 
 
وی با تاکید بر نقش دو حوزه مشاوره و سلامت در دانشگاه‌ها، آنها را بخش مهمی از کار دانشگاه‌ها دانست که در وزارت علوم نیز بر آن بسیار تاکید می‌شود.
 
 
صدیقی، وظیفه و رسالت دانشگاه‌ها در امر مشاوره را بسیار مهم توصیف کرد و افزود: با ارائه مشاوره و افزایش فعالیت مراکز مشاوره‌ای دانشگاه‌ها باید از آسیب‌هایی نظیر خودکشی و اعتیاد در دانشجویان جلوگیری کرد.
 
 
وی به تاثیر تربیت بدنی و ورزش بر روحیات دانشجویان نیز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر میانگین فضای ورزشی دانشگاه‌های کشور ۱.۱۸ متر مربع است که باید آن را به ۱.۵۰ متر مربع برسانیم.
 
 
معاون وزیر علوم با تاکید بر اهمیت دادن به مطالبات دانشجویان، از معاونین دانشگاه‌ها خواست تا خواسته‌های دانشجویان را دنبال کنند، اما به آنان وعده‌های غیرممکن ندهند؛ چراکه دادن وعده‌هایی که امکان عملی کردن آنها وجود نداشته باشد، مشکلات دانشگاه‌ها را تشدید می‌کند.
 
 
وی در پایان یادآور شد: در قالب صندوق رفاه دانشجویان باید زمینه برای ادامه تحصیل همه دانشجویان فراهم شود و هیچکس به دلیل مشکل مالی از تحصیل جا نماند.