گفتنی است که اخیرا روزنامه سعودی عکاظ به نقل از "زنون یونس" کارشناس نظامی عراقی مدعی شده بود که 80 درصد از عناصر یگان طلایی مبارزه با تروریسم در عراق را ایرانی ها تشکیل می دهند.

 

 

شرق پرس: “نیروهای ارتش عراق در پی شدت بخشیدن به حملات خود علیه داعش برآمده اند تا ضمن حمایت از غیرنظامیان به داخل پایگاه های داعش هجوم ببرند.”
 

روزنامه الشرق الاوسط،وابسته به عربستان سعودی نوشت: «پیام صوتی ابوبکر بغدادی رهبر داعش نشان داد که این گروهک تروریستی قبر خود را کنده است. از اینرو نیروهای ارتش عراق در پی شدت بخشیدن به حملات خود علیه داعش برآمده اند تا ضمن حمایت از غیرنظامیان به داخل پایگاه های داعش هجوم ببرند.»

 

 به نوشته الشرق الاوسط، پیام البغدادی در واقع اعتراف وی به شکست زود هنگام در موصل است. در این میان هم یگان طلایی مبارزه با تروریسم در عراق بزودی وارد موصل خواهد شد تا کار را در کنار ارتش عراق یکسره کند.

 

گفتنی است که اخیرا روزنامه سعودی عکاظ به نقل از “زنون یونس” کارشناس نظامی عراقی مدعی شده بود که ۸۰ درصد از عناصر یگان طلایی مبارزه با تروریسم در عراق را ایرانی ها تشکیل می دهند.

 

این کارشناس نظامی عراقی در ادامه طی ادعای خود به عکاظ  گفته است که حدود ۹۵ گروه (از جمله یگان طلایی) در جنگ موصل مشارکت دارند که زیر نظر وزارت اطلاعات ایران هستند.

 

زنون یونس مدعی شده که نقش ایران درعملیات موصل بیشتر ازنقش عراق است و در اتاق عملیات موصل، مشاوران ایرانی با مدیریت وزارت اطلاعات این کشور مشارکت دارند./جام