«جاستین ترودو» نخست وزیر کانادا اعلام کرد در حال بررسی توقف واردات زغال سنگ از ایالت متحده است تا به این ترتیب پاسخ بی عدالتی آمریکا را بدهد.

 

کانادا در مقام انتقام جویی از تعرفه های گمرگی دولت آمریکا بر واردات الوار و چوب خام، قصد اتخاذ اقدامات مشابه علیه دولت جدید واشنگتن را دارد.

 
در همین راستا، «جاستین ترودو» نخست وزیر کانادا اعلام کرد در حال بررسی توقف واردات زغال سنگ از ایالت متحده است تا به این ترتیب پاسخ بی عدالتی آمریکا را بدهد.
 
همچنین دولت اوتاوا به فکر اعمال تعرفه های گمرکی بر برخی از صنایع ایالت «اورگن» آمریکا است. این ایالت از اصلی ترین حامیان اعمال تعرفه ۲۴ درصدی بر تولیدات چوب خام کانادا بود.
 
گفتنی است این اظهارنظر ترودو در پاسخ به درخواست «کریستی کلارک» وزیر اول ایالت بریتیش کلمبیا ارائه شد که خواستار اعمال تعرفه علیه زغال سنگ آمریکا شده و تهدید کرده بود در صورت امتناعِ دولت مرکزی اوتاوا، خود به طور مستقیم وارد عمل خواهد شد.
 
بریتیش کلمبیا یکی از مراکز اصلی تولید چوب خام در کانادا محسوب می شود.
 
سیاست دولت جدید واشنگتن به اعمال تعرفه های گمرکی سنگین بر کالاهایی که از کانادا به آمریکا صادر می شود، در حالی انجام می گیرد که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا هنوز موضع شفافی را در خصوص پیمان «نفتا» ارائه نداده است.
 
وی پیشتر اعلام کرده بود اگر صلاح ببیند از این پیمان تجاری که بین آمریکا، کانادا و مکزیک منعقد شده خارج خواهد شد اما بعدا موضع نرمتری را نسبت به این قضیه اتخاذ کرد./مهر