بهای نفت برنت در بازارهای جهانی امروز(جمعه) با 40 سنت کاهش 61 دلار و 63 سنت(پایین ترین سطح هفت هفته اخیر) معامله شد و نفت سبک آمریکا با 50 سنت کاهش به 57 دلار و 50 سنت در هر بشکه رسید و در مسیر اولین کاهش هفتگی از ماه مارس تاکنون قرار گرفت.

کاهش بهای نفت خام در بازارهای جهانی

 

 

شرق پرس: بهای نفت در بازارهای جهانی همزمان با برگزاری نشست وزرای اوپک در وین کاهش یافت.
 
 

 ایسنا به نقل از رویترز نوشت: بهای نفت در بازارهای جهانی امروز(جمعه) همزمان با برگزاری نشست وزرای اوپک و گمانه زنی ها مبنی بر عدم کاهش تولید این سازمان، برای سومین روز متوالی کاهش را تجربه کرد.

 

بهای نفت برنت در بازارهای جهانی امروز(جمعه) با ۴۰ سنت کاهش ۶۱ دلار و ۶۳ سنت(پایین ترین سطح هفت هفته اخیر) معامله شد و نفت سبک آمریکا با ۵۰ سنت کاهش به ۵۷ دلار و ۵۰ سنت در هر بشکه رسید و در مسیر اولین کاهش هفتگی از ماه مارس تاکنون قرار گرفت.

 

فعالان بازار انتظار دارند اوپک سقف تولید روزانه ۳۰ میلیون بشکه ای خود را تکرار کند و شرایط بازار را رو به ضعف می‌بینند.

 

در حالیکه علی النعیمی، وزیر نفت عربستان به روزنامه عربستانی الحیات گفته که در حال حاضر ۱۰۰ درصد از بازار نفت راضی است.

 

تمایل کمی برای تغییر سقف تولید رسمی روزانه ۳۰ میلیون بشکه ای اوپک وجود دارد. تولید اوپک در بیشتر ماه های سال گذشته بالاتر از این سقف بوده و در ماه می به روزانه ۳۱ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه در روز رسید که بالاترین سطح سه سال گذشته است.

 

یکی از نمایندگان اوپک از حاشیه خلیج فارس گفت: اگر سقف تولید افزایش پیدا کند آنگاه قیمتها پایین خواهد رفت و ما آن را نمی‌خواهیم.

 

مایکل هیوسان، تحلیلگر بازار نفت نیز اظهار کرده که بهترین سناریو برای اوپک این است که وضعیت موجود ادامه پیدا کند.