جمشیدی با اشاره به تهدیدات پایین آمدن سن اعتیاد در دختران گفت: عدم پذیرش زنان و دختران معتاد پس از بهبود توسط خانواده، نبود حمایت اجتماعی کافی از آنان برخی از مشکلات درزمینهٔ اعتیاد زنان است.

 

 

به گزارش شرق پرس مریم جمشیدی در گفتگو با مهر، موازی کاری دستگاه‌ها، کمبود اعتبارات، عدم دسترسی به اطلاعات به‌ویژه در حوزه زنان و موانع فرهنگی اجتماعی در زمینهٔ پیشگیری از اعتیاد در حوزه زنان و دختران را از جمله مشکلات بیان کرد.

 

وی اظهار داشت: آمیختگی اعتیاد با سایر آسیب‌های اجتماعی و نیاز به کنترل متغیرهای مختلف ازجمله فقر و بیکاری و طلاق، مقطعی بودن طرح‌ها و تمرکز عمده بر موضوع پیشگیری از دیگر چالش‌های فراروی است.

 

وی عنوان کرد: نقص زیرساخت‌های عمرانی و فرهنگی در رابطه با ورزش و تفریحات سلام، کمبود مراکز دی آی سی، کمبود کمپ استاندارد ترک اعتیاد بانوان و افزایش ایدز و کاهش سن اعتیاد دختران از دیگر چالش‌ها است.

 

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران یادآور شد: عدم پذیرش زنان و دختران معتاد پس از بهبود توسط خانواده، نبود حمایت اجتماعی کافی از آنان و ایجاد زمینه انحراف و سوءاستفاده در جهت خریدوفروش و یا حمل‌ونقل مواد ازجمله مشکلات درزمینهٔ اعتیاد زنان است.

 

جمشیدی افزود: برای رفع مشکلات افزایش اعتبارات و استفاده حداکثری از ظرفیت دستگاه‌ها در راستای پیشگیری و فرهنگ‌سازی امری ضروری است.

 

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران یادآور شد: آموزش تخصصی کادر مراکز دی آی سی، سرمایه‌گذاری بیشتر درزمینهٔ آموزش مهارت به بهبودیافتگان و توسعه امکان بازاریابی و فروش محصولات آن‌ها، حمایت از ان جی اوها و خیرین فعال در این حوزه، آموزش و آشنا سازی افراد با سوءمصرف مواد از سطوح پایین آموزشی، بررسی و توجه بیشتر به مخاطرات خوابگاه‌های دانشجویی و آموزش کافی و مؤثر به دانشجویان نیز برای کاهش آسیب‌های اعتیاد بین بانوان نیاز است.