کیانی رئیس دادگستری بهشهر گفت: در دو سال گذشته، 5 هزار فقره از پرونده‌های قضایی در بهشهر کاهش یافته که این امر با کمک دادستان و کارشناسان و کارمندان دادگستری انجام شد.

کاهش قابل توجه پرونده های قضایی در دو سال گذشته

 

 

به گزارش شرق پرس علی کیانی در گفت‌وگو با فارس، آمار پرونده‌های وارد به دادسرا در سال گذشته را ۹ هزار و ۲۳۲ و مختومه را نیز ۱۰ هزار و ۷۸۸ فقره اعلام و اظهار کرد: ۲ هزار و ۲۳۲ پرونده باقی مانده و یک‌هزار و ۵۵۶ فقره پرونده نیز عملکرد داشتیم.

 

وی افزود: در سه ماه نخست سال‎جاری نیز ۲ هزار و ۱۶۶ پرونده ورودی و ۲ هزار و ۳۵۹ پرونده مختومه داشتیم که ۲ هزار و ۳۹ مورد آن مانده و ۱۹۳ مورد نیز به مرحله عملکرد رسیده است.

 

رئیس دادگستری بهشهر درباره آمار پرونده‎های دادگاه در سال ۹۴ گفت: ۱۲ هزار و ۷۴۵ پرونده ورودی و ۱۲ هزار و ۶۶۹ فقره پرونده در سال گذشته مختومه شدند که ۲ هزار و ۸۷۳ پرونده باقی مانده و عملکرد مجموع در دادگاه بهشهر نیز، منهای ۷۶ بوده است.

 

این مسؤول بیان کرد: در سه ماهه نخست سال‌جاری نیز ۲ هزار و ۵۱۱ فقره پرونده وارد دستگاه قضایی بهشهر شده و ۲ هزار و ۹۳۷ پرونده مختومه شد، همچنین ۲ هزار و ۴۴۷ فقره پرونده باقی مانده و عملکرد مجموع نیز ۴۲۶ مورد بوده است.

 

کیانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران از امن‌ترین کشورهای دنیاست، اظهار کرد: این موضوع به دلیل لطف خداوند متعال، توجه ولی امر مسلمانان جهان، خون شهدا و تلاش مسؤولان نظام است.

 

وی با بیان اینکه ضابطان قضایی باوجود کمبود امکانات، فعالیت‌های خود را به بهترین شکل ممکن انجام می‌دهند، گفت: حتی در برخی تجهیزات و امکانات با کمبود مواجه هستیم، اما با این وضعیت نیز خدمات ارزنده‌ای را ارائه می‌کنیم.

 

رئیس دادگستری بهشهر با تأکید بر اینکه ریشه‌کن کردن فقر و بیکاری و ایجاد اشتغال وظیفه دستگاه قضایی نیست، افزود: سازمان‌ها و نهادها موظف هستند تا دست در دست هم داده و در این امر ایفای نقش کنند تا باری از دوش دستگاه قضایی بردارند.

 

این مسؤول با اشاره به اینکه با کمبود مشکلات، از سال ۹۳ به بعد توانستیم روند حقوقی پرونده‌ها را افزایش دهیم، گفت: پرونده‌های وارده به دستگاه قضایی بسیار زیاد است و این موضوع، در شأن مملکت اسلامی نیست.

 

کیانی ادامه داد: در سال ۹۴ نسبت به سال ۹۳، ۲ هزار فقره افزایش پرونده داشتیم، در سال ۹۳ نیز، حدود ۲۲ هزار پرونده و در سال گذشته ۲۵ هزار فقره پرونده داشتیم.

 

وی در پایان گفت: در دو سال گذشته، ۵ هزار فقره از پرونده‌های قضایی در بهشهر کاهش یافته که این امر با کمک دادستان و کارشناسان و کارمندان دادگستری انجام شد.