کتابخانه شهید مدافع حرم به نام شهید حاج رحیم کابلی نامگذاری و در مسجد مهدیه بهشهر راه اندازی شد

 

 

به گزارش شرق پرس نخستین کتابخانه با نام شهیدان مدافع حرم در مازندران نام گذاری شده امروز با حضور مسئولان در بهشهر افتتاح شد.

 

 

این کتابخانه که به نام شهید سردار حاج رحیم کابلی نامگذاری و در مسجد مهدیه بهشهر راه اندازی شده ، بیش از یکهزار جلد کتاب دارد.

 

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهشهر در مراسم افتتاح این کتابخانه گفت : امنیت و آسایش امروز ما و کشور، مرهون خون افرادی نظیر شهید کابلی و همه شهدای انقلاب، اسلام و مدافع حرم است.

 

مسعود فلاح افزود : اقتدار و عزت کشور ما در جهان به واسطه خون شهدا ایجاد شده است که باید در پاسداری از خون شهدا و بزرگداشت نان و یادشان تلاش شود.

 

وی اظهار کرد: این کتابخانه نیز با هدف بزرگداشت نام و یاد شهدا و سردار کابلی و نهادینه کردن فرهنگ کتاب و کتابخوانی و توجه به رشد فکری در جامعه احداث شده است.

 

فلاح با اعلام اینکه این کتابخانه اکنون سنگر فرهنگی سردار کابلی است، یادآور شد: تلاش داریم تا با تجهیز کامل این کتابخانه، آن را از نمونه های مهم شهر در امر کتابخوانی، فضای فرهنگی و تعداد کتاب کنیم و همچنین خانه دیجیتال کانون فرهنگی این مسجد نیز در دستور کار است.

 

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری شهدای مهدیه بهشهر نیز با تاکید بر در دستور کار بودن خانه دیجیتال این کانون گفت: مجموعه فرهنگی غدیر برای توجه به امور مختلف فرهنگی در فضایی به مساحت ۹۰ متر مربع و اعتبار ۵۰۰ میلیون ریال بنا شده که برای تجهیز و راه اندازی خانه دیجیتال و همچنین کمک به ساخت مجموعه ورزشی نیازمند کمک مسئولان هستیم.

 

عبدالحسین روشی افزود : فضای کتابخانه، نیاز به وسعت بیشتری دارد که امیدواریم به همت مسئولین، فضای مناسب در اختیار کتابخانه قرار گیرد.

 

سردار حاج رحیم کابلی که دارای دو فرزند دختر و پسر است ، اواسط اردیبهشت ماه امسال در منطقه خان طومان سوریه به همراه ۱۲ همرزم دیگرش از سپاه کربلای مازندران به شهادت رسید.

 

 

 

 

 

ایرنا