عسگری پور بخشدار امام زاده عبدالله گفت: جنازه‌ها در ارتفاعات 2 هزار متری حدفاصل مناطق کندوا و الیمستان کشف شدند و این 3 جنازه در داخل چاهی پیدا شد.

کشف جنازه 3 مرد در جنگلهای مازندران

 

 

 

 به گزارش شرق پرس بخشدار امامزاده عبدالله(ع) آمل از کشفجنازه ۳ مرد در منطقه جنگلی الیمستان بخش امام‌زاده عبدالله(ع) این شهرستان خبر داد.

 

یحیی عسگری‌پور در اینباره گفت: عصر شنبه ۳ جنازه مرد در منطقه جنگلی و صعب‌العبور الیمستان پیدا شد.

 

بخشدار امام زاده عبدالله گفت: جنازه‌ها در ارتفاعات ۲ هزار متری حدفاصل مناطق کندوا و الیمستان کشف شدند و این ۳ جنازه در داخل چاهی پیدا شد.

 

عسگری‌پور با بیان اینکه عوامل امنیتی، انتظامی، نیروهای امداد و نجات هلال احمر در منطقه حضور دارند، افزود: این نیروها در حال انتقال اجساد به مناطق پائین دست هستند تا به مراجع قضایی و پزشکی قانونی تحویل دهند.

 

بخشدار امامزاده عبدالله(ع) خاطرنشان کرد: دلایل این حادثه هنوز مشخص نشده و علت آن از سوی ماموران انتظامی و امنیتی در دست بررسی است.

 

 

+تکمیلی

فوت شدگان به دنیال گنج بودند!

 یحیی عسگری پور به  ایرنا گفت که جسد این افراد که تجهیزات گنج یاب و وسایل کندن زمین هم در اختیار داشتند ، در داخل چاه حفاری شده ، پیدا شد.

 

وی افزود : اجساد این سه مرد را امدادگران هلال احمر آمل پس از جست جوی چند ساعته ای که از صبح امروز انجام دادند ، پیدا کردند و به آمل انتقال دادند .

 

بخشدار امامزاده عبدالله آمل در پاسخ به این پرسش که چرا امدادگران هلال احمر اجساد این افراد را پیدا کردند ، گفت : قربانیان که بر اساس نتایج بررسی های اولیه دو نفر تهرانی و یک نفر آملی است چند روز پیش هنگام عزیمت به منطقه جنگلی الیمستان به خانواده هایشان سپرده بودند که به این منطقه می روند.

 

وی افزود : همچنین به گفته شاهدان عینی که موضوع مفقود شدن این افراد را به هلال احمر اطلاع دادند ، قربانیان به خانواده هایشان گفته بودند که در صورت طولانی شدن سفرشان در منطقه الیمستان به دنبالشان بگردند.

 

ارتفاعات جنگلی الیمستان که در حدود ۳۰ کیلومتری شهر آمل و در مسیر جاده هراز واقع است ، از مکان های غیررسمی گردشگری است .

 

به گفته بخشدار امامزاده عبدالله ، با توجه به این که چندین مورد سابقه گم شدن افراد غیربومی در این منطقه پیش از این وجود داشته ، شاید این افراد احتمال گم شدنشان را در جنگل پیش بینی کرده بودند .

 

وی همچنین گفت که بر اساس اظهار نظرهای اولیه و شواهد موجود ، فرضیه علت مرگ این افراد خفگی ناشی از کمبود اکسیژن در عمق زمین بوده است .

 

عسگری پور با این وصف گفت که بررسی دقیق تر مرگ این افراد پس از نظر قطعی پزشکی قانونی اعلام خواهد شد.

 

رئیس جمعیت هلال احمر آمل هم به خبرنگار ایرنا گفت : از صبح امروز شنبه و پس از تماس های مردمی در پی مفقود شدن سه نفر در جنگل‌های الیمستان ، دو تیم امداد کوهستان این جمعیت با همراهی ماموران اداره آگاهی شهرستان به منطقه اعزام شدند.

 

جمشید نیکزاد افزود : در نهایت بعد از ظهر امروز جسد آنان در داخل چاهی حدود ۹ متری پیدا شد که به کمک ماموران پاسگاه انتظامی ‘ شاهزید ‘ و یک ی از چوپانان محلی از بالای کوه به پائین انتقال یافت .

 

وی گفت : به دستور مقام قضایی ، اجساد این سه فرد به اداره پزشک قانونی شهرستان آمل برای بررسی‌های بیشتر منتقل شده است .