مسلم آهنگری در خصوص نگهداری خرید و فروش گونه‌های وحش به‌صورت زنده و غیر زنده گفت: فقط در یک مورد کشف و ضبط 226 کیلوگرم گوشت خوک داشته ایم.

 

کشف و ضبط 226 کیلوگرم گوشت خوک در مازندران

 

به گزارش شرق پرس فرمانده یگان حفاظت محیط زیست مازندران در گفت‌وگو با فارس در شهرستان ساری با اشاره به اینکه با تلاش ماموران یگان حفاظت محیط زیست مازندران در اردیبهشت ماه امسال هشت قبضه سلاح غیرمجاز و ۱۵ قبضه سلاح مجاز کشف و ضبط شد، تعداد شکار غیرمجاز پستانداران در اردیبهشت ماه امسال را ۱۰ مورد برشمرد و اظهار کرد: همچنین صید غیرمجاز آبزیان نیز طی این مدت یک‌هزار و ۵۱۸ قطعه بوده‌ است.

 

 

 

آهنگری تعداد متخلفان محیط زیست در اردیبهشت ماه امسال در مازندران را ۱۱۰ نفر اعلام کرد و افزود: این افراد مرتکب ۹۱ فقره تخلف شدند.

 

 

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست مازندران با اشاره به دو مورد شکار غیرمجاز پرنده در اردیبهشت ماه امسال در مازندران، خاطرنشان کرد: همچنین ۲۰ مورد پرنده و چهار مورد پستاندار طی این مدت نیز به‌صورت زنده از شکارچیان متخلف کشف و ضبط  و ۱۶ شکارچی قبل از آغاز شکار دستگیر شدند.

 

وی تصریح کرد: نگهداری، خرید و فروش گونه‌های وحش به‌صورت زنده و غیرزنده در اردیبهشت ماه امسال ۱۴ مورد بوده که یک مورد کشف و ضبط ۲۲۶ کیلوگرم گوشت خوک بوده‌ است.

 

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست مازندران با اعلام اینکه در اردیبهشت ماه امسال ۵۱۴ مورد ادوات شکار کشف و ضبط شد، افزود: بیشتر ادوات شکار مربوط به صید ماهی بوده‌ است.

 

آهنگری با بیان اینکه اردیبهشت ماه امسال ۵۲ مورد آلودگی محیط زیست از جمله فاضلاب خانگی، صنعتی، کارگاه شن و ماسه، محل دفن زباله و از این قبیل شناسایی شد، گفت: پس از بررسی موضوع و صدور اخطاریه برخی رفع آلودگی و پرونده برخی دیگر در محاکم قضایی در حال پیگیری است.

 

وی از تخریب ۱۰۰ مورد دیوار چینی غیرمجاز در حریم دریا و برداشت مصالح از مناطق حفاظت شده خبر داد و یادآور شد: یک مورد آتش‌سوزی اردیبهشت ماه امسال در پناهگاه حیات وحش میانکاله گزارش شده‌ که به دلیل وسعت کم به سرعت مهار شد.

 

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست مازندران با تاکید بر اینکه حفاظت از محیط ‌زیست بر عهده تک‌تک افراد جامعه است، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه محیط زیست متعلق به همه مردم است انتظار داریم مردم همکاری بیشتری با محیط ‌زیست داشته ‌باشند.

 

آهنگری در پایان گفت: در صورت مشاهده شکار به‌صورت جدی با شکارچیان برخورد می‌شود و اسلحه آنان ضبط و شکارچیان نیز به لحاظ قانونی و کیفری مجازات می‌شوند.