متخلفان شکار مار افعی در مازندران در اعترافات خود اعلام کردند که در گذشته هم شکار اینگونه مار را داشتند و تاکنون 50 مار جمع‌آوری کرده‌اند.

کشف 50 حلقه مار افعی در مازندران !

 

شرق پرس : کورس ربیعی صبح امروز در گفت‌وگو با  فارس  با اعلام اینکه مأموران اجرایی محیط زیست شهرستان آمل در استان مازندران  ۱۵ حلقه مار از گونه افعی البرزی و قفقازی را در هنگام شکار از سوی متخلفان کشف و ضبط کردند، اظهار کرد: روزهای اخیر مأموران اجرای حفاظت محیط زیست آمل از سوی مخبران محلی خبری را دریافت کردند که برخی در منطقه کوهستانی جنوب شرقی آمل منطقه نمارستاق در حال شکار هستند.

وی با اشاره به اینکه مأموران اجرایی حفاظت محیط زیست آمل با گشت‌زنی در منطقه به تعقیب شکارچیان رفتند و تعدادی از افراد را که جعبه‌ای در اختیار داشتند، دستگیر کردند، افزود: شکارچیان متخلف در حال جمع‌آوری مارهای سمی بودند.

رئیس اداره نظارت بر حیات وحش محیط زیست مازندران، اضافه کرد: تعداد ۱۵ مار افعی قفقازی مورد شکار شکارچیان متخلف قرار گرفت و مأموران شکارچیان را دستگیر و مارها را کشف و ضبط کردند.

این مسؤول بیان کرد: شکارچیان پس از دستگیری مدعی بودند مارها را برای مؤسسات دارو و سرم‌سازی می‌خواهند که این ادعا از نظر محیط زیست واهی بوده است.

ربیعی با بیان اینکه پرونده متخلفان پس از بررسی تخصصی به مراجع قضایی ارجاع داده شد، گفت: متخلفان شکار مار در اعترافات خود اعلام کردند که در گذشته هم شکار اینگونه مار را داشتند و تاکنون ۵۰ مار جمع‌آوری کرده‌اند.