این استراتژی کمپین کلینتون الگوبرداری شده از استراتژی باراک اوباما در مقابل میت رامنی در انتخابات سال ۲۰۱۲ است. در آن سال هم اوباما بارها از فعالیت های اقتصادی رامنی و مقاومتش در مقابل انتشار اسناد مالیاتی علیه نامزد جمهوری خواهان استفاده کرد
کلینتون هم فیش حقوقی اش را منتشر کرد
 
 
شرق پرس: هیلاری کلینتون با انتشار پرونده مالیاتی خود که در آن میزان درآمدها و مالیات پرداخت شده توسط او ثبت شده است، از دونالد ترامپ خواست که او هم فیش حقوقیش را منتشر کند.
 
پارسینه به نقل از اسوشییتدپرس نوشت: بر اساس سندی که کمپین کلینتون منتشر کرده است، هیلاری و بیل کلینتون سال گذشته ۱۰.۶ میلیون دلار درآمد داشته اند و ۳۴.۲ درصد مالیات داده اند. بیش از ۶ میلیون دلار از درآمد این دو حاصل مبالغی است که در ازای سخنرانی دریافت می کنند و بیشتر این مبلغ هم قبل از آغاز به کار کمپین انتخاباتی هیلاری در آوریل ۲۰۱۵ به دست آمده است. درآمد آنها از سال ۲۰۰۷ تا سال ۲۰۱۴ هم معادل ۱۳۹ میلیون دلار بوده است.
هیلاری کلینتون در سال ۲۰۱۵ برای شش سخرانی پول دریافت کرده که بیشترین میزان آن ۳۱۵ هزار دلار و از طرف ای‌بی (EBay) بوده است.
 
کلینتون ها بیش از یک میلیون و ۴۲ هزار دلار کمک خیریه داشته اند و ۱ میلیون دلار هم به «بنیاد خانواده کلینتون» کمک کرده اند که منابع مالی آن به موزه ها، مدرسه ها، کلیساها و دیگر امور خیریه اختصاص پیدا می کند.
 
خانواده کلینتون با این درآمد در میان ۰.۱ درصد ثروتمندان آمریکایی قرار می گیرد، با این وجود به نظر می رسد نرخ مالیات پرداختی توسط آنها بیش از دیگر افراد هم رده خود است.
 
انتشار این سند در راستای تلاش کمپین کلینتون برای ضربه زدن به شخصیت ترامپ با مورد سوال قرار دادن فعالیت های تجاری او است. ترامپ درخواست برای انتشار عمومی اسناد مالیاتیش را رد کرده است و گفته تنها زمانی که بررسی های «سرویس درآمد داخلی» کامل شود، آن را منتشر می کند.
 
این استراتژی کمپین کلینتون الگوبرداری شده از استراتژی باراک اوباما در مقابل میت رامنی در انتخابات سال ۲۰۱۲ است. در آن سال هم اوباما بارها از فعالیت های اقتصادی رامنی و مقاومتش در مقابل انتشار اسناد مالیاتی علیه نامزد جمهوری خواهان استفاده کرد. البته در تاریخ جدید ایالات متحده، تقریبا تمام کاندیداهای برجسته ریاست جمهوری، فیش حقوقی خود را منتشر کرده اند.
 
کمپین کلینتون همچنین اسناد مربوط به درآمدهای تیم کاین، سناتور ویرجیانا که به عنوان معاون اول کلینتون انتخاب شده است را منتشر کرد که بر اساس آن بیشترین دریافتی خانواده کاین در سال ۲۰۱۴ و معادل ۳۱۴ هزار دلار بوده است. در همین سال درآمد خانواده کلینتون ۹۰ برابر خانواده معاونش و برابر با ۲۸ میلیون دلار بوده است.