اسدی مدیر کمیته امداد امام خمینی گلوگاه گفت: رسالت کمیته امداد در بخش اشتغال، ایجاد شغل پایدار و توانمندسازی فکری و فرهنگی مددجویان بوده که تا حد زیادی در این زمینه موفق عمل کرده است

رسالت کمیته امداد ایجاد شغل پایدار و توانمندسازی فکری و فرهنگی مددجویان است

 

 

به گزارش شرق پرس ابراهیم اسدی در گفت‌وگو با فارس در گلوگاه، اظهار کرد: معتقدیم که پرداخت مستمری و کمک‌های بلاعوض هیچ مشکلی را از خانواده‌ها حل نمی‎کند، بلکه کرامت و خودباوری آنها را خدشه‌دار و سبب سرشکستگی و وابستگی مجموعه کمیته امداد می‌شود، اما با احیا و بازگرداندن مددجویان به جامعه می‌توان از آنها شخصیت‌های بزرگ، ارزشمند و مولد تربیت کرد.

 

وی با بیان اینکه رسالت کمیته امداد در بخش اشتغال، ایجاد شغل پایدار و توانمندسازی فکری و فرهنگی مددجویان بوده که تا حد زیادی در این زمینه موفق عمل کرده است، افزود: این رسالت به‌صورت هماهنگ و هم‌سو در چارچوب حوزه‌های فرهنگی، سلامت، اقتصاد و زمینه اعتقادی پیگیری شده که در چند سال اخیر با شتاب و جدیت بیشتری در حال برگزاری است.

 

مدیر کمیته امداد امام خمینی گلوگاه گفت: مددجوی زیرپوشش این نهاد مقدس، پس از خودکفایی با تولید درآمد، به‌تدریج از چرخه حمایتی خارج شده و با استقلال مالی از محل اجرای طرح، قادر به اداره زندگی مستقل خود می‎شود.

 

این مسؤول بیان کرد: گلوگاه با یک‌هزار و ۱۵۰ طرح اشتغال‌زایی فعال در چرخه اقتصادی این شهرستان مشارکت دارد و سال گذشته نیز، بیش از ۲۸۶ طرح به ارزش ۲۸ میلیارد ریال اجرایی شده است.

 

اسدی تصریح کرد: در برنامه پنج ساله نظام تحول، سالانه ۱۰ درصد از خانوارهای زیرپوشش این نهاد با حمایت‌های انجام‌شده و دستیابی به استقلال معیشتی از چرخه حمایتی خارج می‌شوند.

 

وی با اشاره به تغییر الگوی کشت سازگار با طبیعت به دلیل فقر منابع آبی و خاکی که باید جایگزین کشت سنتی شود، افزود: آموزش، توزیع نهال رایگان و آبیاری قطره‌ای نیز در کنار طرح‎های کشاورزی مانند پرورش توت‌فرنگی، گل‌گاوزبان، سیب‌زمینی، گل محمدی و زعفران انجام می‌شود.

 

مدیر کمیته امداد امام خمینی گلوگاه در پایان گفت: در حوزه فرهنگی نیز برای رفع موانع تحصیلی دانش‌آموزان و دانشجویان مددجو با پیگیری کارشناسان و تعامل با مدارس و دانشگاه‎ها، اقدام ضروری انجام شده است.