دبیر کل حزب مردم سالاری با بیان اینکه واقعا نگران ورود پول‌های کثیف به انتخابات هستیم،‌ گفت: خدا نکند که پول‌های بابک زنجانی در انتخابات پیش رو پیدا و توزیع شوند.

کواکبیان؛ از توزیع پول در مجلس هشتم تا اصولگرایان خوش خیم!

شرق پرس:  مصطفی کواکبیان در همایش سراسری انتخاباتی حزب مردم‌سالاری که صبح امروز برگزار شد، با اشاره به سیاست های انتخاباتی حزب مردم سالاری اظهار کرد: در حزب مردم سالاری کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی را به سه دسته نامزدهای طلایی، نقره ای و برنزی تقسیم بندی کرده ایم.

 

 

وی ادامه داد: در دفتر سیاسی حزب در دسته بندی های خود تعیین کرده ایم که نامزدهایی که اصلاح‌طلب هستند و از فیلتر شورای نگهبان عبور می‌کنند و دارای رای حداقلی ۱۰ الی ۲۰ درصد هستند و همچنین عضو حزب مردم سالاری هستند، نامزدهای طلایی حزب مردم سالاری محسوب می شوند و ما تمام قد از این نامزدها حمایت می‌کنیم.

 

کواکبیان در مورد نامزدهای نقره ای و برنزی حزب مردم سالاری نیز اظهار کرد: نامزدهای نقره ای کسانی هستند که اصلاح‌طلب اند اما در احزاب دیگر عضویت دارند و نامزدهای برنزی کسانی هستند که جزء اصلاح‌طلبان نیستند اما اصولگرایی خوش خیم هستند.

 

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با تاکید بر اینکه نمی خواهیم آدم های افراطی مجددا وارد مجلس شوند و وقت ملک و مملکت را هدر دهند، گفت: بی شک برای اینکه افراطیون در هر حوزه انتخابیه وارد مجلس نشوند، از اصولگرایان معتدل حمایت خواهیم کرد.

 

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هر دقیقه مجلس ۳۵ میلیون تومان هزینه دارد، خاطرنشان کرد: در حزب مردم سالاری به اعضایمان می گوییم که نباید ۸۱ نفری که نامه ای امضا کردند و طی آن از ظریف خواستند میز مذاکره را ترک کند و به ایران برگردد، مجددا وارد مجلس شوند چرا که این‌ها توجهی به منافع ملی نداشتند و در زمانی که مقام معظم رهبری در راس تمام مذاکرات بودند چنین حرف هایی را بر زبان جاری کرده‌اند.

 

کواکبیان با اشاره به حضور خود در دور هشتم مجلس شورای اسلامی در مورد پرونده تحقیق و تفحص از معاونت اول ریاست جمهوری اظهار کرد: در آن زمان ما اقدام به تحقیق و تفحص کردیم تا نشان دهیم دولتی که می‌گوید پاک دست‌ترین دولت تاریخ است چقدر پاک‌دست است.

 

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با تاکید بر اینکه واقعا نگران پول های کثیف در جامعه هستیم به درخواست بابک زنجانی در مورد تمدید زمان بازگرداندن بیت المال اشاره و اظهار کرد: اخیرا بابک زنجانی مجددا مهلت خواسته تا هفت هزار میلیارد تومانی که معلوم نیست کجاست را پس بدهد.

 

دبیر کل حزب مردم سالاری ادامه داد: خدا نکند این پول ها در انتخابات پیش رو پیدا و توزیع شود.

 

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از صحبت های خود با انتقاد از عدم توجه مجلس به لایحه شفافیت تبلیغات انتخابات اظهار کرد: تعجب می کنم چرا که زمانی که دولت لایحه شفافیت تبلیغات انتخاباتی را به مجلس ارائه کرد مجلس به آن رسیدگی نکرد. این در حالی است که هر چه زودتر باید این لایحه در دستور کار مجلس قرار بگیرد.

 

وی با تاکید بر اینکه قبول ندارم که دولت در زمینه مبارزه با فساد نقش اول را دارد، گفت: نقش اول در زمینه مبارزه با فساد بر عهده مجلس است و این مجلس است که باید ریل گذاری کند و مو را از ماست جدا کند. مجلس در شرایطی می‌تواند این وظیفه خود را انجام دهد که اعضای آن خود پاک‌دست باشند.

 

کواکبیان با بیان اینکه در مجلس هشتم سه بار میان نمایندگان مجلس پول توزیع کردند، خاطرنشان کرد: در موضوع ماجرای مرحوم کردان در مجلس شورای اسلامی به برخی چک دادند و گفتند رای اعتماد یادتان نرود پس از آن نیز سعید مرتضوی به برخی نمایندگان کارت هدیه داد. در شرایطی این اتفاقات به گونه ای بود که حتی برخی از اصولگرایان نیز نسبت به پرداخت این پولها اعتراض می کردند.

 

دبیر کل حزب مردم سالاری در بخشی از صحبت های خود با تاکید بر اینکه حزب مردم سالاری در شورای عالی انتخاباتی سیاست گذاری اصلاح‌طلبان هیچ گاه به دنبال سهم خواهی نیست بلکه بر شایسته سالاری تاکید دارد، اظهار کرد: گرچه برای اصولگرایان آرزوی ائتلاف داریم و خوشحال می شویم که آن‌ها موفق بشوند و ائتلاف کنند و ما با رقیبی قوی رقابت کنیم اما چه کنیم که آن‌ها به نتیجه نخواهند رسید. من نیز به آقای لاریجانی نیز گفته ام که برای مجلس دهم ۹۰ نفر اصولگرا در نظر بگیرند چرا که ۲۰۰ نفر دیگر همه اصلاح‌طلب خواهند بود.