کسینجر می نویسد؛ اگر سرزمین‌های داعش تحت اشغال سپاه پاسداران درآید یا تحت کنترل نیروهای شیعه آموزش دیده ایران قرار گیرد، ایران یک کمربند سرزمینی از تهران تا بیروت خواهد داشت...

 

 

هنری کیسینجر، وزیر خارجه و مشاور اسبق امنیت ملی آمریکا در تازه ترین مقاله خود که در وبسایت کپ ایکس منتشر شده، هشدار داده است که در صورت شکست داعش ایران نباید جای خالی این گروه را در سرزمین‌های آزاد شده پر کند.

 

وزیر خارجه پیشین آمریکا با اشاره به آزادی مناطق شمالی عراق و پیشروی ارتش سوریه به سمت مناطق تحت تصرف داعش می نویسد در چنین شرایطی «ایران نباید به یک امپراتوری در خاورمیانه تبدیل شود.»

 

وی در ادامه می نویسد: «در چنین وضعیتی ضرب المثل قدیمی دشمن دشمن شما دوست شماست دیگر مصداق ندارد. در خاورمیانه معاصر دشمن دشمن شما ممکن است دشمن شما هم باشد. خاورمیانه، هم با ایدئولوژی‌های خشن و هم با اقدامات خاصش جهان را تحت تاثیر قرار داده است.»

 

اگر سرزمین‌های داعش تحت اشغال سپاه پاسداران درآید یا تحت کنترل نیروهای شیعه آموزش دیده ایران قرار گیرد، ایران یک کمربند سرزمینی از تهران تا بیروت خواهد داشت، چیزی که می تواند موجب ظهور یک امپراتوری تندروی ایرانی شود.» /یورو نیوز