کفاشیان که بجای کی روش به خبرنگاران پاسخ می داد گفت: کی روش معتقد است که برای مرحله بعدی رقابت های مقدماتی جام جهانی با شرایط فعلی نمی شود پیش رفت و مشکلاتی که وجود دارد کار او را سخت کرده است

کی روش خطاب به کفاشیان: با شرایط فعلی نمی شود پیش رفت

 

 

شرق پرس: کارلوس کروش سرمربی تیم ملی بلافاصله پس از اینکه پایش به ایران رسید راهی دفتر کفاشیان شد تا در جلسه ای مشترک با رییس فدراسیون شرکت کند.
 
 
 
در این جلسه که ساعت ها به طول انجامید کروش خواسته هایش برای مرحله بعدی رقابت های مقدماتی جام جهانی را عنوان کرده و طبق معمول وعده هایی به او داده شده است.
 
 
 
این اتفاق در حالی افتاده است که علی کفاشیان پس از خروج از این جلسه در جمع خبرنگاران گفت:«در کل جلسه خوبی بود.کروش معتقد است که برای مرحله بعدی رقابت های مقدماتی جام جهانی با شرایط فعلی نمی شود پیش رفت و مشکلاتی که وجود دارد کار او را سخت کرده است.البته این  مشکلات تمام شدنی نیستند و ما مجبوریم با همین شرایط به کارمان ادامه بدهیم مگر اینکه از ما حمایت کنند.»
 
 
 
خبرنگاری از او سوال کرد که آیا فدراسیون با مرخصی های کارلوس کروش مشکل دارد که او این واکنش را نشان داد:«این مشکل ما نیست.فعلا تیم ملی هیچ مسابقه ای ندارد و طبیعی است که کروش بخواهد به مرخصی برود.ما در کل مشکلی با این قضیه نداریم اما در حال حاضر مشغول مذاکره هستیم تا به یک نتیجه کلی برسیم.»
 
 
 
خبرنگاری از او پرسید که آیا به کروش مجوز انجام مصاحبه را داده اید یا نه که کفاشیان این واکنش را نشان داد:«کروش مشکلی برای مصاحبه کردن ندارد اما در حیطه کاری اش.او خودش هم قبول داشت مصاحبه هایی که کرده بود مشکل ساز شده بودند.من این حرف ها را به دبیر کل هم گفته ام و هیچ فرقی بین آنها وجود ندارد.»
 
 
 
کفاشیان در پاسخ به این سوال که آیا امکان قطع همکاری با کروش وجود دارد گفت:«کروش شرط  شروطی دارد که ما یک شبه نمی توانیم آنها را فراهم کنیم.باید به ما کمک شود.او برای موفقیتش در ایران این شروط را گذاشته است.»
 
 
 
رییس فدراسیون فوتبال در واکنش به حرفهای مایلی کهن هم که گفته بود حرفهای کروش درباره استعفا فقط یک نمایش است گفت:«این طور صحبت کردن ها علیه سرمربی خوب نیست.این حرف ها تحریک آمیز است.من با مایلی کهن  و کاشانی جلسه می گذارم و به آنها می گویند که همه در یک سنگر هستیم و نباید از این حرفها بزنیم.»
 
 
 
او درباره شایعه ابتلای کروش به بیماری سرطان هم گفت:«کروش از نظر سلامتی مشکلاتی دارد که مرخصی قبلی اش هم برای این بود که به معالجات و عمل جراحی‌اش برسد. خوشبختانه نتایج آزمایش‌ها چیز خاصی را نشان نمی‌دهد و به قول آقای اسلامیان این مشکلات ناشی از سن و سال ماست. به کی روش گفته ام که من و تو مثل ۵ سال پیش نیستیم و سختی‌هایی کشیده‌ایم. او باید مراقب خودش باشد چون تنش‌های عصبی برایش مشکل ساز خواهد بود.»
 
 
 
خبرنگار دیگری از کفاشیان سوال کرد که آیا بحث استعفای کروش که در زمان حضور تیم ملی در گوام مطرح شد جدی بوده است یا خیر؟ اظهار کرد: بله او قبلا هم پیغام داده بود ولی ما سعی کرده‌ایم او را در ایران نگه داریم. چون حضور او به تیم ملی کمک می‌کند و شاید پس از رفتن او نتوانیم کسی مثل او را پیدا کنیم.اعتراض هایی که کروش می کند به خاطر تیم ملی است.»