زارع با اشاره به آغاز برگزاری نخستین جشنواره موسیقی بومی لیلم در ساری گفت: گروه های مختلفی از جمله گروه موسیقی انتظار بهشهر از شرق مازندران در این جشنواره اجرا خواهند داشت.

گروه موسیقی " انتظار بهشهر " در  "جشنواره موسیقی لیلم " ساری اجرا می کند

 

 

به گزارش شرق پرس  عباس زارع معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در حاشیه برگزاری نخستین جشنواره موسیقی بومی لیلم در سالن هلال احمر مازندران در ساری اظهار کرد: مازندران از موسیقی غنی برخوردار است و بخشی از این موسیقی در جشنواره لیلم عرضه شد.

 

 

وی با بیان اینکه مفاخر موسیقی مازندران در کشور زبانزد هستند، افزود: این فرهنگ و سرمایه باید حفظ شود و به نسل آینده هم معرفی کنیم.

 

 

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به اینکه در نخستین روز از برگزاری جشنواره، آواز، دوتار، للـه‌وا و قره نی نوجوانان در بخش انفرادی و گروه آرام یار، گروه آیینی زندگی سوادکوه، گروه انتظار و گروه تجه در بخش گروهی به اجرای برنامه پرداختند، گفت: در دومین روز از برگزاری جشنواره هم دوتار، دسرکتن، کمانچه و لگن بزرگسالان در بخش انفرادی و همچنین گروه بیداد، بچا بچا، نجما و چاربیدار در بخش گروهی به اجرای برنامه می پردازند.

 

 

به گزارش ایسنا, دبیر جشنواره موسیقی بومی لیلم تصریح کرد: در بخش جنبی این جشنواره هم گروه نمایش آیینی تبریز، گروه موسیقی انتظار بهشهر، گروه موسیقی آیین زندگی سوادکوه، گروه موسیقی گل ونگ بابل کنار، گروه موسیقی وفایی کردستان، گروه موسیقی نجما سوادکوه و غیره برنامه اجرا می کنند.