باید این گفتگو به گوش مسئولین باشگاه شهروند ساری برسد تا شاید برای بهترین سنگربان فوتسال جهان که اتفاقا دو بار این اتفاق برایش افتاده آستینی بالا بزنند .حیف همچین استعدادی که مورد بی مهری قرار بگیرد...

 

به گزارش شرق پرس، عابدزاده فوتسال ایران دو بار بهترین سنگربان فوتسال جهان شده و از بس خوش صحبت است هر چقدر با او صحبت کنید سیر نخواهید شد.

سنگربانی بی نظیر است به دلایل شخصی پیشنهادات خارجی را نپذیرفته و به دلایلی عجیب مورد بی مهری هم استانی هایش قرار گرفته.

قابلیت های بالایی دارد اما کسی قدرش را تا به الان ندانسته است.پیشنهادات خوبی از تیم های خارجی و ایرانی دارد و آرزویش حضورش در لیگ برتر فوتسال ایران است و به دلیل شرایط کاری اش دلش میخواهد در استان خودش بازی کند.

 

گفتگو با عابدزاده فوتسال ایران

 

باید این گفتگو به گوش مسئولین باشگاه شهروند ساری برسد تا شاید برای بهترین سنگربان فوتسال جهان که اتفاقا دو بار این اتفاق برایش افتاده آستینی بالا بزنند .حیف همچین استعدادی که مورد بی مهری قرار بگیرد.

در آستانه روز جوان خبرنگاران ما جوانان افتخار آفرینی رو پای گفتگوی صمیمی خودشان آوردند و با آنها به صحبت پرداختند.اینبار بهترین سنگربان فوتسال جهان مهمان ما بود و در ادامه صحبت های جالب پسر خوش صحبت مازندرانی ” احمد رضا رضایی “ معروف به عابدزاده ی فوتسال ایران با خبرنگار مازند اسپرت را میخوانید :

*** چه خبر از خودت !؟ در حال حاضر چیکار می کنی ؟

تشکر از لطف شما؛ امورات زندگی را سپری می کنم ، مدتیست ساکن ساری شده ام و در اداره کل بهزیستی خدمت می کنم.
*** اوضاع بدنی چطوره ؟تمرین داری؟

از نظر بدنی شرایط خوب رو به بالایی دارم و همان طور که مستحضرید یک گلر برای قویتر بودن نیاز به تمرینات تاکتیکی و کار با توپ دارد که با توجه به اینکه مدتی که به ساری آمده ام وهمه روزه به تمرینات اختصاصی خودم ادامه میدهم .دوستان و آشنایان ورزشی کمی نسبت به سوادکوه برای تمرین دارم تمرینات تاکتیکی و کار با توپ بنده در نبود تیم حرفه ای کمتر شده!همچنین بعد از مسابقات قهرمانی جهان فدراسیون ۲ مرحله اردوی آمادگی گذاشته است .
*** به عنوان یک جوان اصلی ترین عامل موفقیتتان را در چه می دانید ؟

در درجه اول توکل به خدا و مراحل بعدی تلاش، تمرین مستمر، پشتکار، هدف سازی ، حمایت خانواده، که به نظر بنده داشتن هدف در هر زمینه ای در زندگی از اصلی ترین و مهمترین بخش ترقی به شمار می آید.
*** در مورد ورزش ناشنویان برای ما بگو ، چطوریه این ورزش و فرقش با سایر ورزش ها ؟

این فدراسیون متشکل از رشته های ورزشی مختلف که افراد کم شنوا که درصد شنوایی آنها از ۵۵ دسی بل به بالا که بالاترین آنها ناشنوا هستند شکل گرفته است. رشته های ورزشی و نوع تمرینات و قوانین مسابقات هیچ فرقی با ورزشهای افراد سالم ندارد و خیلی از ورزشکاران ملی پوش این فدراسیون در رشته های مختلف در لیگ های معتبر و برتر در حال مسابقه دادن هستند و از توان بالاتری نسبت به افراد شنوا برخوردارند. ولی خب این فدراسیون به دلیل حمایت از تیم های ملی مختلف مشکلات خاص خودش رو داره که مشکلات مالی در صدر اینهاست.باید توجه بیشتری از جانب دولت باشه تا بهتر به بچه ها و تیمها رسیدگی شود.

*** نظرت در مورد احمد رضا عابدزاده !؟

بیخودی  به کسی لقب اسطوره نمیدن،در چارچوب دروازه مرد بزرگی بود و از مهمترین خصلت ایشان مطمئن بودن درون دروازه بوده که ازاسترس مدافعین کاسته میشد.
*** از اینکه بهت لقب عابدزاده ی فوتسال ایران رو دادن چه حسی داری ؟

خب شاید همه به این فکر بیفتند که لقب دادن مردم و ورزشکاران به بنده به علت تشابه اسمی که وجود داره اما علاوه بر این چون خودم تلاش کردم به مثل آقا عابدزاده دردرون دروازه محکم و با روحیه ایستادم. بنده در هر تیمی تمام تلاشم را می کنم تا اطمینانی به هم تیمی هام بدهم که از درون دروازه خیالشون راحت باشه تا بتوانند با تمام قدرت به انجام نمایش خوب در مقابل تیم حریف بپردازند و به شخصه خودم از این بابت خوشحالم.
*** درباره مسابقات جهانی و مقام قهرمانی ای که کسب کرده بودید بگو ؟ چطور بود اون بازی ها !؟

همان طور که میدانید مسابقات جهانی فوتسال هر چهار سال برگزار می شود. بعد از قهرمانیمون سال ۹۰ که در کشور سوئد برگزار شد تا مسابقات قهرمانی جهان در سال ۹۴ که در تایلند برگزار شد واقعا سطح پیشرفت و قدرت و سبک  بازی ها کاملا فرق کرده و در این سری از مسابقات به شدت تحت فشار قرار گرفتیم و با کمک دستان خداوندی تونستیم با شکست قدر ترین تیم ها قهرمان شویم. زحمات بسیار زیادی طول این سالها کشیدیم تا بتوانیم به لطف خدا ۲مرحله قهرمان جهان و ۵ مرحله  قهرمان آسیا بشیوم.در آسیا که تیم فوق العاده ای داریم و لی در جهان چه زحمتها که نکشیدیم ولی حیف که بین قهرمانی ما و دگر رشته ها فرق گذاشتند.مگر اینکه جای ما باشند تا بفهمند چقدر این نا ممکن سخت است.ورزشکارانی که به مسابقات جهانی و المپیک رفتند کاملا از اول تا آخر فشارها از جمله اردوها و گذشتن از خانواده و همه چی بیشتر باخبرند. به جرات میتوانم بگویم پیر شدیم از وجود انواع استرسها و فشارها ..!
*** کاپیتانی تیم ملی چه حس قشنگی داره ؟

حس زائد الوصف و پر مسئولیته،البته در ناشنوایان و کم شنوایان علاوه بر کاپیتان، مترجم زبان اشاره و هم صحبت، هم درد برای بچه ها هم هستم. جدا از اینکه واقعا دشواره ولی خیلی دوستش دارم. امیدوارم بتوانم همچنان به این مهم ادامه بدهم.

*** بهترین گلر جام هم شناخته شده بودی درسته ؟ فکر می کنی چقدر خوبی؟

در هر ۲ جام جهانی برترین گلردنیا شدم .این حاصل حمایت خدا و ائمه و زحمات مربیان دروازبان همچون آقا اصغر قهرمانی، آقا علی زندی پور، آقا رضا توری و هم تیمی هام بوده . چند سالیست که علاوه بر آمادگی بدنی این سالها به تجربیاتم اضافه شده و به یک سبک خاصی گلری میکنم.
*** بعد از اون مقام قهرمانی شنیدم پیشنهادات خوبی هم داشتی درسته ؟

۲ پیشنهاد خارجی و چند پیشنهاد درون ایران داشتم که خودم هم معتقدم سال ۹۵ برای من سال خوبی نبوده و به هر دلیلی نشد!
*** نظرت راجب عادل فردوسی پور چیه !؟

به مثلش ندیده ام ؛ بی نظیر و پر انرژی و باهوش ، شخصی توانا و برنامه سازی خوب در امر ورزش و مدیر در اجرا …
*** خوب هواتو داره ها ، درسته !؟

ایشون به بنده لطف دارند، خب همانطور که میدانید از طریق مختلف دنبال حل مشکلات و مسائل پیرامون فوتسال و فوتبال هستند و بعد از حضورم در برنامه سال ۹۰ تا به ۹۴ پیگیر قهرمانی ها و مشکلاتمون بوده که مجددا به برنامشون دعوت شدم.
***فکر کنم تنها کسی که بعد اون قهرمانی هنوز هم پیگیر فوتبالته عادل باشه !؟ درسته ؟

بله،گاهی با ایشان و عوامل برنامه در ارتباطیم و ناراحت از این بی عدالتی ها در ورزش هم در مورد من و بقیه دوستان است !

*** در برنامه ۹۰ و در سایر رسانه ها بارها گفتی دوست داری تو استان خودت بازی کنی و حاضر نیستی به استانی دیگه بری ، از علاقه و تعصبت به شهروند ساری هم شنیدیم ، در این خصوص برای ما بگو ؟

هر کسی به وطنش عشق می ورزه،چه بسا که تیمی که بهش علاقه داره و دوستانی هم داره داخلشون،تو تیمهای شهرهایی از استانهای مختلف بازی کردم قاعدتا تیم استان مازندران رو به تیم های دیگه ترجیح میدهم. شهروند یا در گذشته راه ساری حقش با وجود این همه طرفدار و تماشاچی متعصب و بازیکنان قدر که جدا عرض می کنم هر تیمی قبل ورود به ساری و مقابل شهروند تنش میلرزه متعجبم که چه مشکلاتی به وجود میاد که به حقش نمیرسه،نمیدونم کسری کار کجاست! حد اقل باید امسال با وجود علی آقا رعدی که قطبی از فوتسال دنیاست و این بازیکنان عالی بومی و غیر بومی باید جز ۳ تیم برتر میبودیم ، انشالله امسال شهروند بتونه به حقش برسه و این هواداران پرشور و دوست داشتنی که نمونه اش در کشور وجود ندارد را خوشحال کند.
*** کسی پیشنهادی از شهروند ساری بهت نداده ؟

متاسفانه از دل تیم نه،اما دوستان و اطرافیان خیلی پیگیر بودند. البته امسال جناب آقای رعدی که سالهاست در تیم ملی و تیم دیگر مربی بنده بودند و من به ایشان خیلی بدهکارم پیشنهاد حضور به تیم دادند اما با مخالفت عوامل همراه شد. از بابت این موضوع حتی فکرش رو هم میکنم بهم میریزم !
*** بعد قهرمانی شما در فوتسال جهان با کاپیتانی شما، یه مدت صحبتش بود که شما مد نظر حمید بخشی مربی گلرهای شهروند بودید ، ولی چیشد که به عضویت این تیم ریشه دار در نیومدی !؟

چند جلسه تمرین هم رفتم ایشان تشریف نداشتند و در این لحظات حضورم با اوج گلری کردم اما نمیدانم مشکل کار کجاست، بیشتر نیاز به توضیح رو در رو می باشد !

*** در حال حاضر بزرگترین آرزوی احمد رضا چیه ؟

در درجه اول سلامتی خانواده همسر و فرزندم و ملتم و آرزوی ورزشیم که به حقم برسم واقعا سالهاست در حقم اجحاف شده ،آرزوهای بزرگ دست نیافتنیست !
*** نظرت درباره المپیک و پاراالمپیک چیه !؟

آخرین و بالاترین رویداد ورزشیست که متاسفانه فوتسال رشته ای که در المپیک جایگاهی ندارد.کاش این اتفاق رقم می خورد و آرزوم حضور در این عرصه بوده که شک ندارم به قهرمانی المپیک هم میرسیدیم.
*** در حال حاضر سطح فوتبال مازندران را چطور می بینی ؟

به نظر بنده در فوتبال برای رسیدن به سطح بالاتر و یا لیگ برتر نیاز به یک مدیر و یک اسپانسر هست ولی دخالت ها زیاد است و هر کسی سر جای خود نیست که واقعا جای تاسف دارد که با توجه به وجود این همه جوان توانمند و بی نظیر در فوتبال و هم در فوتسال در تیم های دیگر کشور بازی میکنند جای حد اقل ۲ تیم مازندرانی در لیگ برتر خالیست،فوتبال مازندران یه آقا میخواد نه چندتا ..!
*** به عنوان یک جوان وقتی پرچم جمهوری اسلامی ایران را بالا تر سایر کشورها میدیدی چه حسی داشتی ؟

حسی غیر قابل وصف، واقعا اوج غرور ،جدی بگم تمام تنم میلرزه، آدم سوادکوهی باشه غیرتی نباشه ؟؟ ( با خنده )

*** اگه بخوای رشته خودت رو به یک چیزی در زندگی تشبیه کنی اون ها رو با چی تشبیه می کنی ؟

اگر منظوراز رشته ما گلری باشه که واویلاست،اونایی که دروازبان هستند میدوونند من چی میگم،شبیه اش نداریم واقعا همه جوره دشواره و گلرها دیوانند ( با خنده )
*** تعریفت از پیروزی چیه ؟

پیروزی سند اعتبار و گذشتن به مرحله ای که سازنده ی هدفه، شیرینیش خستگی را از تن آدم بیرون میکشه !
*** اگه بخوای به هم سن و سالهای خودت و جوون های دیگه یه نصیحت ورزشی بکنی چی میگی بهشون ؟

ورزش ۲ بعد داره ، ورزش روزمره برای سلامتی ،ورزش حرفه ای

طرف صحبتم با عزیزانیه که میخواهن ورزش را به صورت حرفه ای پیگیری کنند. نظرم اینه که از حاشیه ها دور باشند و به جد تمرین کنند.ورزش حرفه ای تیپ و مدل مو لباس آنچنانی و … نمیخواهد. نفس بکش و بجنگ،شک نکنید کوه هم جلوتون بایسته شما به هدف خواهی رسید.
*** دراوغات فراغتتان چکارمیکنید ؟اصلا تفریح هم داری؟

واقعا عاشق طبیعت و هیجانم ، امکان نداره روزی رو کامل در منزل بمونم. عاشق ماهیگیری با دست،شکار پرندگان با دست و رفتن با خانواده و دوستان برای طبیعت گردی،همچنین مطالعه های علمی و موزیک اسپرت رو دوست دارم. گاهی به خرید و یا به گلهام رسیدگی میکنم.
*** در چه رشته ای تحصیل کرده ای ؟تمرین حرفه ای و ورزش قهرمانی در درس و ادامه تحصیل مشکلی ایچاد نمی کرد ؟

کارشناسی ارشد منابع طبیعی شیلات؛ همیشه هم رتبه های برتری کلاس بودم. واقعا رشته ام را دوست داشتم و حتی در اردوها هم درسم را  میخوندم. به هیچ عنوان نذاشتم به درسام لطمه ای وارد بشه. حاضرم شماره استادامو بدم سوال کنید ازشون ( با خنده )

*** چه اهداف و برنامه هایی در سر داری؟

اول اینکه بتونم به یک تیم لیگ برتری راه پیدا کنم وتو این روزها در کشور ما به دلیل آینده ی ضعیف ما قهرمانانی که تمام زمان جوانی خودشون را در اردوها و مسابقات حضور دارند و معلوم نیست مسئولین جز عکس یادگاری برای رزومه خودشون چه برنامه هایی برای قهرمانان دارند. اولین هدفم مشخص شدن وضعیت شغلی و بعد آن ادامه تحصیل به همراه اردوهای ورزشی
*** آیا به دیگران هم پیشنهاد می کنی به ورزش فوتسال بیان ؟

پیشنهادم اول ورزشهای انفرادیه؛ چون فوتسال هم یک رشته ای بسیار سخت و هم رسیدگی به اون کم است.در ورزش انفرادی باند بازی و مافیا کمتر دیده میشود و هر کسی حق خودش را خودش میگیرد.
*** وضعیت فوتسال در مازندران چطوره ؟

واقعا فوتسال در مازندران پیشرفت بسیار زیادی کرده و جوانان بسیار مستعدی در تیمهای مختلف کشور و تیم ملی بازی میکنند. جدیدا هم ۳ نفر از مازندران در تیم ملی امید پذیزفته شدن و به خودشون خانوادشون تبریک میگم. البته مازندران چه در وجود مربی و چه بازیکن هیچ چیزی کم ندارد ولی فقط به احیا نیاز دارد.
*** تاثیر گذار ترین فرد در زندگی شما چه کسیه ؟

در زندگی همسرم و دکتر سید سعید آرام مدیر کل بهزیستی مازندران و در ورزش آقا حسین شمس و آقا  رضا یوسفی سرمربی تیم ملی فوتسال
*** اگر در این رشته فعالیت نمی کردید فکر می کردید  به کدام رشته می رفتید   ؟

مطمئن باشید در هر رشته ای که به بدنی آماده و چابک نیاز داشت حرفی برای گفتن داشتم. قبلا در چندین رشته از جمله ژیمناستیک کشتی وشو کاراته شنا و… فعالیت داشتم.
*** با مسئولین صحبتی داری ؟بگو اگه داری !؟

نمیدونم دیگه چی بگم؛ اگه عرق به وطن نبود تا حالا من هر جایی بودم جز ایران!

واقعا اگر بدونید کشور های دیگر برای قهرمانان خودشون چه ارزشی قائلند. اگر با چشم خودم نمیدیدم باورم نمیشد. حرف واسه گفتن زیاد است. ورزش درایران شده فوتبال، والیبال، کشتی…

ما که هیچی، اما خواهش دارم از جوانان حمایت واقعی داشته باشند.

*** در آستانه روز جوان هستیم ، فکر کن کلی جوان هستند اینجا و قراره براشون سخنرانی کنی ، به عنوان یک قهرمان چه صحبت هایی میکنی باهاشون ؟

اوه سخنرانی،عاشق سخنرانیم (باخنده)

ولی اینجا جاش نیست،فقط خواهشم اینه که جوانان عزیزم چه دختر و چه پسر، شرایط داره بد میشه، خواهشا اگر ورزش نمی کنید اشکالی نداره، اما حداقل به سمت سیگار و قلیان و این زهرماری ها نروید که به خدا عامل اعتیاد هستندهم به خودتون وهم به خانواده و جامعه آسیب میزنید.
*** بهترین دوست ورزشیت ؟

دوستان زیادی دارم. مهدی تقوی، سید پیمان حسینی، سجاد عباسی ومجریان ورزشی،هاشم پور، مهدی رضی،داوود عابدی، علی عراقی و …
*** تو فضای مجازی هم هستی ؟

بر حسب نیازم به اجبار اگر وقت بشه و بخوام با دوستانم چه در ایران وچه خارج از ایران در ارتباط باشم بله،زیاد خودمو محو چیزای بیخودیش نمیکنم.
*** کلا نظرت راجب فضاهای مجازی چیه که این روزها اکثر جوونا به نوعی معتاد اون شدند ؟

قطعا چیز خوبیه اگر به نحو احسن استفاده بشه،که اگر نباشه خیلی جاها از عرصه دور می افتیم. اما خودتون هم میگید اعتیاد؛ این جور آدم ها و جوانان بیکارن و جز افرادی هستند که هیچ کسی هم واسشون ارزشی قائل نخواهد شد.

*** خودت چقدر از وقتتو صرف فضای مجازی میکنی ؟

اگر پیامی باشه که بخوام جوابی بدم و آخر شب چک میکنم. واقعا وقتی نمیمونه واسم، در اردوها بیشتر سر میزنم.
*** اگه صحبت خاصی مونده ما در خدمتیم به عنوان حرف های پایانی شما :

خدا رو شاکرم که این نعمت ها از جمله دوستان و خانواده عالی رو به من داده، امیدوارم بتوانم سالهای سال به کشورم در هر عرصه ای خدمت کنم. آرزوی سلامتی برای رهبر عزیزم و آقا امام زمان و موفقیت ایران در راه آرامش و راحتی مردم که واقعا در شرایط خوبی نیستیم. جوانان همت کنند و از قهوه خونه ها بیان بیرون دست به کاری بزنیم.زمین ها را آباد کنیم، نه اینکه آب رو گل کنیم.به نوبه خودم واجب میدونم از دکتر آرام رئیس هیات ورزشهای ناشنوایان که همه جا حمایتم کردند و از مربیان زحمتکشم که عرق ریختند تا منو بالا بکشند از آقایان محمودی، امینی، کیان نژاد، اصغر زاده و دوست خوبم مجری توانمند آقای عبدالهاشم پورکه حامی بنده به همراه رسانه ها و خبرگزاری همچون شما و سایت پربیننده مازند اسپرت که انصافا تو شمال کشور بی نظیر است و واقعا زحمت زیادی میکشید تشکر ویژه داشته باشم. در پایان از شما و دوستانتون که زحمت این گزارش رو کشیدید سپاسگذارم خدا حفظتون کنه. درود به ایران و فرزندانش..

 

 

 

 

 

گفتگو از: مازنداسپورت