یک هیات نفتی آمریکایی هفته جاری به منظور آشنایی با فرصت‌های جدید سرمایه گذاری و حتی مشارکت با شرکت های نفتی، پیمانکاران و سازندگان صنعت نفت ایران به تهران می آید.

ارم شرق پرس

 

 

به گزارش شرق پرس یک هیات نفتی آمریکایی هفته جاری به تهران سفر می کند و قرار است با تعدادی از مسئولان و سازندگان صنعت نفت ایران دیدار و گفتگو داشته باشد.

 

 
مهر نوشت: یک هیات نفتی آمریکایی هفته جاری به منظور آشنایی با فرصت‌های جدید سرمایه گذاری و حتی مشارکت با شرکت های نفتی، پیمانکاران و سازندگان صنعت نفت ایران به تهران می آید.

 

 
قرار است این هیات نفتی با برخی از مسئولان، سازندگان و پیمانکاران صنعت نفت ایران دیدار و گفتگو کند.

 

 
عباس شعری مقدم معاون وزیر نفت هم با تائید سفر این هیات نفتی آمریکایی به تهران، گفت: پیش بینی می شود با سفر این هیات نفتی آمریکایی به تهران و در صورت لغو تحریم‌های صنعت نفت در آینده شاهد حضور شرکت های بزرگ بین‌المللی نفت و گاز آمریکا در ایران باشیم.

 

 
در همین حال، شعری مقدم معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی اخیرا در گفتگو با مهر از اعلام آمادگی چند شرکت اروپایی-آمریکایی برای سرمایه‌گذاری در طرح‌های جدید پتروشیمی خبر داده و گفته است: مذاکرات با شرکت‌هایی از آلمان، هلند و ایتالیا برای مشارکت در صنایع پتروشیمی آغاز شده است.

 

 
این مقام مسئول همچنین در پاسخ به پرسش مهر که آیا از نظر قوانین کشور، محدودیتی برای سرمایه گذاری‌های آمریکایی‌ها در صنایع پتروشیمی وجود ندارد؟ تاکید کرده است: خیر، هیچ محدودیتی برای سرمایه گذاری خارجی در کشور وجود ندارد، زیرا وقتی این شرکت‌ها برای سرمایه گذاری اقدام می‌کنند، یک شرکت ایرانی ثبت می‌کنند و آن شرکت می تواند بدون محدودیت در ایران  فعالیت کند.