رودخانه فصلی در بهشهر نیز به‌علت بارندگی شدید، پر از آب و سرریز شده و سبب تعطیلی 5 مدرسه و مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد کرده است.

abgereftegi100

 

 

به گزارش شرق پرس رودخانه‌های برزو و بزپل که در مهرماه و خردادماه سال‌های ۹۱ تا ۹۳ طغیان کرده و منجر به خسارات بیش از ۱۰۰ میلیارد تومانی به مردم و زیرساخت‌های بهشهر شده، از صبح امروز نیز با سرازیر شدن آب، سبب مشکلاتی برای مردم شده است.

 

 

در حال حاضر پنج مدرسه حاشیه این رودخانه‌ها تعطیل شده و دانش‌آموزان نیز به‌سختی توانستند از مدارس خارج و به منازل خود بازگردند.

 

 

رودخانه فصلی در خیابان شهید رجایی بهشهر نیز به‌علت بارندگی شدید، پر از آب و سرریز شده و مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد کرده است.

 

 

اداره راه و شهرسازی و شهرداری بهشهر در بخشی از این مشکلات مقصر هستند، زیرا نتوانستند تعهدات خود را در حوزه‌های مربوطه تکمیل کنند؛ به‌عنوان مثال در منطقه «کوه‌خیل» که سال ۹۱ و ۹۲ رودخانه فصلی آن طغیان کرده بود، شهرداری بهشهر باید روند فعالیت‌های خود برای جلوگیری از سیل را به پایان می‌رساند اما آن را جدی نگرفت که البته می‌توان کمبود اعتبارات را نیز در این موضوع، دخیل دانست.

 

 

در روستای کوهستان بهشهر نیز بر اثر سرازیر شدن آب رودخانه فصلی، مدارس حاشیه رودخانه تعطیل شده و مشکلاتی برای مردم روستا ایجاد شده است.

 

 

اکنون جاده کوهستان به‌دلیل آب‌گرفتگی شدید بسته شده و تردد اهالی و خودروها با مشکل مواجه است.

 

 

قرار بود اداره راه و شهرسازی در مسیرهایی که احتمال آب‌گرفتگی زیاد و بسته‌شدن جاده‌های مواصلاتی اصلی است، نسبت به نصب گاردریل اقدام کند، اما در این زمینه سهل‌انگاری می‌شود.

 

 

از بخش یانه‌سر و کوهستانی بهشهر نیز خبر می‌رسد که برف در بخش‌هایی از نقاط منجر به ایجاد مشکلاتی برای مردم شده و مسئولان محلی در حال رفع مشکلات هستند.

 

 

 

فارس