مدیر غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به قابل تشخیص بودن آجیل تقلبی گفت: برخی از تنقلات و آجیل در بازار ممکن است دارای آلودگی‌های میکروبی و قارچی باشد

آجیل تقلبی را می توان تشخیص داد

 

 

 

شرق پرس: مدیر غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: وجود رنگ غیر مجاز در برخی از آجیل‌ها و خشکبار قابل تشخیص است.

 

 

حسن مکرمی در گفت‌وگو با ایسنا گفت: مردم از مکان‌هایی که مطمئن هستند خرید شب عید خود را انجام دهند و چون بازار در مرحله گذر از فله فروشی و ارایه محصولات در قالب بسته‌بندی هستیم نباید انتظار داشته باشیم که در حال حاضر محصولات به صورت بسته بندی شده عرضه شود.

 

 

وی با بیان اینکه برخی فروشندگان از رنگ‌ها و افزودنی‌های غیرمجاز استفاده می‌کنند، افزود: وجود رنگ غیر مجاز در برخی از آجیل‌ها و خشکبار به گونه‌ای است که اگر مقداری از آجیل را در دست بگیرید دستتان رنگی می‌شود.

 

 

مدیر غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه برخی از تنقلات و آجیل در بازار ممکن است دارای آلودگی‌های میکروبی و قارچی باشد، تصریح کرد: مردم در خرید مواد غذایی بسته بندی شده نیز دقت کنند که پروانه ساخت داشته باشد.

 

 

وی یادآور شد: مردم در خرید برخی از اقلامی که به صورت فله فروشی اجناس وارداتی عرضه می‌کنند دقت کنند تا اقلام دارای برچسب اصالت باشد.