تنها دقایقی به پایان مهلت مذاکرات در نیمه شب سه شنبه مانده بود که اوباما به جان کری گفت ضرب الاجل تعیین شده را نادیده بگیرد و به مذاکره ادامه دهد اما روشن کند که او آماده است مذاکرات را ترک کند و تحریم ها را دست نخورده بگذارد.

آخرین خبرها از مذاکرات هسته ای تا صبح روز پنجشنبه

شرق پرس: مذاکرات نفس گیر هسته ای در بامداد روز پنجشنبه نیز ادامه یافت و گفته می شود ظریف و کری حدود ۶ ساعت پشت دربهای بسته در حال مذاکره بودند و نهایتاً صبح روز پنجشنبه این مذاکرات پایان یافت.

 
 
 

۰۷:۰۷ – بی بی سی به نقل از نیویورک تایمز: موضوع مذاکرات کری – ظریف، سرعت رفع تحریم ها علیه ایران و اعمال محدودیت بر ظرفیت تحقیقات و توسعه سانتریفوژهای پیشرفته ایران است.

 

 
۰۷:۰۷ – نیویورک تایمز : تنها دقایقی به پایان مهلت مذاکرات در نیمه شب سه شنبه مانده بود که اوباما به جان کری گفت ضرب الاجل تعیین شده را نادیده بگیرد و به مذاکره ادامه دهد اما روشن کند که او آماده است مذاکرات را ترک کند و تحریم ها را دست نخورده بگذارد.

 

۰۷:۱۵ – ماری هرف سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در توییتر نوشت: مذاکرات ادامه دارد. ملاقات جان کری با جواد ظریف؛ کارشناسان همه هیات ها درحال بحث. فعالیت زیادی در این ساعت دیروقت جریان دارد. (منبع: بی بی سی)

 

۰۸:۱۰ – جلسات مختلف و جداگانه میان مقامات ایران و گروه ۱+۵ در هتل بو ریواژ شهر لوزان سوئیس ادامه دارد.

 

۸:۳۰ صبح پنجشنبه- ماراتون مذاکرات محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه ایران و جان کری وزیرامور خارجه آمریکا و معاونین که از ساعت ۹:۱۵ شب به وقت لوزان آغاز شد، در ساعت ۵:۵۰ دقیقه صبح بعد از حدود هشت و نیم ساعت به پایان رسید.
عصرایران