احمد جاودانی در جمع یادداشت نویسان رسانه های استان گفت: مدیران باید به موازات ریاست خود باید پاسخگو نیز باشند ولی به نظر می رسد به مقوله پاسخگویی به انتقادات رسانه ها بی توجهی می کنند.

آستانه تحمل مدیران دستگاههای اجرایی استان نسبت به نقد پائین است

 

به گزارش شرق پرس مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران اظهار داشت: هنوز آستانه تحمل مدیران دستگاههای اجرایی استان نسبت به نقد رسانه ها پایین است، درحالی که نقد های سازنده و عادلانه موجب جمع شدن حواس مدیران می شود.

 

 

 

احد جاودانی به عنوان مدیر کل جدید ارشاد مازندران در ادامه سلسه نشست ها با گروههای مختلف فرهنگی و هنری روز جهارشنبه در جمع یادداشت نویسان رسانه های گروهی استان افزود: مدیران باید به موازات ریاست خود باید پاسخگو نیز باشند ولی به نظر می رسد به مقوله پاسخگویی به انتقادات رسانه ها بی توجهی می کنند.

 

وی با تاکید بر این نکته که آسیب شناسی از فرهنگ و هنر و ارزیابی وضعیت فعلی این حوزه ضروری است، گفت: یادداشت نویسان و خبرنگاران رسانه های گروهی استان نقد را از ارشاد مازندران آغاز کنند و تهیه اخبار و گزارش از حوزه فرهنگ و هنر باید همراه با تحلیل و آسیب شناسی صورت بگیرد.

 

وی با بیان اینکه امروز نحوه مطالعات و نگاهها به مقولات فرهنگی و هنری تغییر کرده و باید متناسب با ذائقه مردم برنامه ارایه بدهیم، ادامه داد: اینکه باید فرهنگ بومی و محلی را تقویت کنیم و یا چگونه باید آگاهی مردم و افکار عمومی جامعه را افزایش بدهیم ، نیاز به ارزیابی و نقد وضعیت فعلی است.

 

جاودانی ادامه داد: یکی از بی توجهی مدیران به مقوله فرهنگ ، عدم همکاری و مشارکت با گروه های مختلف فرهنگی و هنری در واگذاری سالن هایی که حتی در سال یکبار هم درش باز نمی شود ,است.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران خاطر نشان کرد: بسیاری از دستگاه های اجرایی از ساختمان هایی که مجهز به سالن های همایش و کنفرانس است ،برخوردارند که می تواند محل اجرای برنامه های مختلف فرهنگی و هنری نیز باشد.

 

جاودانی توضیح داد: مقولات فرهنگی و هنری باید با مدیریت و برنامه های فرهنگ و ارشاد هدایت و اجرایی شود و به نوعی واحد های فرهنگی دستگاهها و نهاد های مختلف دولت و غیر دولتی باید با ارشاد هماهنگ باشند.

 

به گزارش ایرنا، در این نشست خبرنگاران حوزه فرهنگ و هنر رسانه های گروهی مازندران مشکلات و مسایلی که در این حوزه وجود دارد را مطرح و به بحث و بررسی گذاشتند.

 

پلیسی شدن ادارات فرهنگ و ارشاد، دخالت دیگر دستگاهای اجرایی در برنامه های فرهنگی و هنری ، نبود کارشناسان ومدیران قوی در حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ها، استفاده نکردن کارشناسان خبره در حوزه های مختلف فرهنگی و هنری و ساماندهی رسانه ها و نشریات مکتوب، خبرگزاری ها و پایگاههای اطلاعی رسانی از مقولات مطرح شده در این نشست بوده است.

 

 

 

ایرنا