زنگ سفرهای نوروزی به صدا درآمد و نکا مانند دیگر شهرستانهای شرق مازندران برای استقبال از مسافران نوروزی مهیا شده است

آمادگی نکا برای استقبال از مسافران نوروزی

 

 

به گزارش شرق پرس ساحل مروارید، پارک جنگلی و چشمه آب‌معدنی قرمرض، نهالستان چلمردی، چشمه خربوست، چشمه مریو، منطقه استخر پشت، کلنگاه و گردره ازجمله جاذبه‌های شهرستان نکا در شرق استان مازندران به شمار می‌رود.

 

 

زنگ سفرهای نوروزی به صدا درآمد و شهرستان نکا برای استقبال از مسافران بهاری مهیا شده است و فرماندار نکا با اشاره به آمادگی کمیته‌های نه‌گانه ستاد اجرایی تسهیلات سفر در نوروز ۹۵ بیان داشت: تمامی دستگاه‌های اجرایی و کمیته‌های نه‌گانه ستاد تسهیلات سفر با برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های انجام‌شده به‌صورت آماده‌باش به مسافران و گردشگران نوروزی خدمات‌رسانی می‌کنند.

 

 

جعفر احمدی در گفتگو با مهر افزود: با توجه به شرایط خاص آب و هوایی مازندران شهرستان نکا هم نیز از جاذبه‌های بکر طبیعی، ظرفیت‌های بالقوه بی‌نصیب نمانده به‌طوری‌که در طی چند سال اخیر باوجود چنین فرصت‌های اقتصادی وگرشگردی زمینه افزایش توریست و گردشگر را در این شهرستان افزایش داده است.

 

 

برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در شهرستان به دنبال توسعه زیرساخت‌ها و امکانات حوزه گردشگری هستیم تا بتوانیم از طریق بازدید توریست‌ها از این شهرستان ضمن استفاده از موهبت خدادادی بر فرصت‌های اقتصادی – اجتماعی این شهرستان افزوده شود.

 

احمدی با اعلام اینکه پنج مسجد بین‌راهی برای مسافران نوروزی در نکا آماده‌سازی شد اذعان داشت: برای رفاه حال مسافران نوروزی سه مسجد در مسیر اصلی شهرستان و دو مسجد در مسیر فرعی شهرستان جهت اقامه نماز طی شبانه‌روز مدنظر قرارگرفته شد .

 

 

این مسئول اضافه کرد: برای آمادگی هرچه بیشتر نمازخانه‌های اماکن عمومی سطح شهر سرکشی از نمازخانه‌ها، پارک‌ها و پمپ‌بنزین‌های شهرستان نکا از امروز به‌صورت رسمی آغاز شد.

 

 

وی با اشاره به پاک‌سازی پارک‌های جنگلی شهرستان نکا گفت: بخشی از مناطق جنگلی کوهسار کنده توسط اکیپ‌های منابع طبیعی پاک‌سازی شد و همچنین شهرداری هم‌جهت افزایش راندمان سلامت سرویس‌های بهداشتی و سطل زباله‌های سیار را در محل ازدحام جمعیتی مناطق جنگل شهرستان قرار دهد.

 

 

احمدی ادامه داد: خوشبختانه در حال حاضر عملیات راهداری اعم از نصب تابلوهای راهنمایی و رانندگی، جمع‌آوری نخاله‌های شهرستان و مرمت و بازسازی مسیر اصلی و فرعی شهرستان باقوت انجام شد.

 

 

هشت مدرسه برای اسکان مسافران نوروزی در نظر گرفته شد

 

 

فرماندار نکا بابیان اینکه هشت مدرسه در سطح این شهرستان آماده اسکان به مسافران نوروزی هستند گفت: طی ایام تعطیلات نوروزی ۹ مدرسه در سطح شهرستان نکا آماده خدمات‌رسانی و اسکان مسافررین نوروزی هستند.

 

 

وی با اشاره به نبود نمایشگاه دائمی برای آثار هنرمندان شهرستان بیان کرد: متأسفانه نبود نمایشگاه دائمی و جایگاه معین برای فروش آثار ارزشمند هنرمندان در این شهرستان به‌عنوان یکی از دغدغه‌های اساسی در حوزه فرهنگ و هنر محسوب می‌شود درواقع با مشارکت دستگاه‌های مربوطه به دنبال دایر کردن نمایشگاه دائمی مختص به هنرمندان شهرستان نکا هستیم.

 

 

کمیت و کیفیت نانوایی‌ها، امور صنفی، کنترل و نظارت بر توزیع میوه شب عید را ازجمله برنامه‌های انجام‌شده ستاد اجرایی ستاد تسهیلات سفر شهرستان دانست.

 

 

حسین حیدری رئیس جمعیت هلال‌احمر نکا نیز در گفتگو با مهر افزود: دو پایگاه امداد و نجات در ورودی و خروجی شهرستان مستقر خواهد شد که اورژانس جاده‌ای امداد و نجات در جوار شهرک صنعتی و ست نجات هم در ورودی شهرک شهید عباسپور نکا مستقر و خدمات‌رسانی به مسافران را به نحو احسن در دستور کار قرار می‌دهد.

 

 

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان نکا گفت: خوشبختانه تمامی امکانات سخت‌افزاری در پایگاه جاده‌ای امداد و نجات شهیدان لطیفی فراهم آمده است.

 

 

نبود کمیته پشتیبانی در نکا به چشم می‌خورد

 

 

سرهنگ هادی نصیری فرمانده انتظامی نکا هم از آماده‌باش ۵۰ درصدی نیروهای انتظامی شهرستان نکا خبر داد و گفت: افتتاح قرارگاه نوروزی از صبح روز پنجشنبه با حضور مسئولین استان و شهرستانی آغاز به کار خواهد کرد همچنین دو کانکس در ورودی و خروجی شهرستان به بحث امنیت و رفاه شهروندان و مسافران نوروزی می‌پردازد.

 

 

فرمانده انتظامی نبود کمیته پشتیبانی در شهرستان را ازجمله مهم‌ترین ضعف در حفظ نظم و امنت شهرستان برشمرد و افزود: اگر کمیته پشتیبانی به کمک پلیس بیاید قطعاً در برقراری امنیت و حفظ آرامش شهروندان و مسافران نوروزی موفق خواهیم بود.

 

 

نصیری گفت: طی روزهای ۱۲ و ۱۳ فروردین‌ماه سال جاری نیروهای انتظامی شهرستان به‌صورت گشت‌های مستقر در مسیر جنگل قرمرض و کوهسار کنده در آماده‌باش صد درصد به سر می‌برد.

 

 

شهرستان طی ایام نوروز خبر داد و همچنین بیان داشت: بازرسی از واحدهای صنفی نانوایی‌ها از ۱۵ اسفندماه آغازشده به‌طوری‌که هیچ‌گونه مشکلی در این حوزه نداشتیم.

 

 

وی ادامه داد: برای دسترسی بهتر مسافران و شهروندان در این شهرستان کنترل کیفی از محصولات غذایی شهرستان انجام گرفت تا در طی ایام مشخص‌شده شاهد اثرات زیان‌بار محصولات فاسد غذایی در شهرستان نباشیم.

 

 

شهرستان نکا از مناطق زیبا و باجاذبه مازندران به شمار می رود که در نوروز مسافران زیادی به این شهرستان سفر می کنند، از این رو تامین و ارتقای امکانات و تجهیزات برای افزایش ماندگاری مسافران در این شهرستان ضروری است.