نمیانده مجلس گفت: بحث طلاق درصد بسیار بالایی از جامعه را به خود اختصاص داده و از هر سه ازدواج یک ازدواج منجر به طلاق می‌شود، درصدی که هر روز با افزایش سن ازدواج و کاهش ازدواج داریم.

 

 

شرق پرس: سلمان خدادادی ، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در جلسه این کمسیون گفت: امروزه واقعیت جامعه ما به این‌گونه است که بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر زن سرپرست خانواده در کشور داریم و بیش از یک‌میلیون و ۱۰۰ هزار نفر خانم مجردی که جدا زندگی می‌کند وجود دارد.

بحث طلاق درصد بسیار بالایی از جامعه را به خود اختصاص داده و از هر سه ازدواج یک ازدواج منجر به طلاق می‌شود، درصدی که هر روز با افزایش سن ازدواج و کاهش ازدواج داریم.

در ارتباط با آسیب‌های اجتماعی نمی‌دانیم مسؤول پیگیری کیست و متولی پیدا نمی‌کنیم، چه کسی باید انجام بدهد، ده‌ها دستگاه وجود دارد اما کسی متولی نیست.

زمانی می‌گفتیم اگر طلاقی اتفاق بیفتد عرش خدا به لرزه درمی‌آید اما امروز می‌بینیم هر اتفاقی می‌افتد و حتی جشن هم برای طلاق می‌گیرند اما نمی‌دانم چرا نمی‌لرزد یا عارضه‌اش همین‌ها است که می‌بینیم.

زمانی ارزش‌ها بر اصرار بر ازدواج تأکید داشت اما امروز عدم ازدواج به ارزش تبدیل‌ شده است و افتخار هم می‌کنند، اگر مسائل فرهنگی حل شود مشکلات و معضلاتی را نخواهیم داشت.