حسین سراجی مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهرستان بهشهر از آموزش 80 آتش نشان داوطلب در شرق مازندران و شهرستان بهشهر خبر داد.

 

 

به گزارش شرق پرس حسین سراجی گفت : آتش نشان داوطلب به کسی گفته می شود که مکمل نیروی حرفه ای آتش نشانی بوده و بصورت افتخاری و پاره وقت جهت انجام فعالیت های ایمنی وآتش نشانی انتخاب می شود و به هنگام نیازدر حوادث وآتش سوزی های بزرگ ضمن کمک رسانی به مردم و نجات جان و مال آنها در قالب نیروی آتش نشانی انجام وظیفه می نمایند.

 

سراجی افزود : در پی فراخوان جهت جذب آتش نشان داوطلب از سوی این سازمان تعداد ۸۰ داوطلب اعلام آمادگی کردند که در حال حاضر آموزش های مقدماتی آتش نشانی را می گذرانند .

 

ATASHNESHAN9

 

وی افزود : این آموزش ها شامل آشنایی با سازمان ، تئوری حریق ، امداد و نجات ، کمکهای اولیه ، شیلنگها و لوله های نواری (تئوری و عملی) ، ایمنی ابزار و لوازم خانگی ، ایمنی در برق ، خاموش کننده های دستی ، عملیات اطفاء حریق (تئوری و عملی) خواهند بود .

 

مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهرستان بهشهر در خصوص اهداف انتخاب آتش نشان داوطلب عنوان داشت : ارتقاء سطح فرهنگ ایمنی عموم افراد جامعه در سطوح مختلف سنی مخصوصا جوانان و نوجوانان ،آشنایی افراد جامعه با وظایف و مسئولیتهای خطیر آتش نشانان ،آشنایی شر کت کنندگان با دوره های آموزش مقابله با حوادث مختلف و چگونگی انتخاب عکس العمل مناسب در برخورد با این حوادث ،ترویج فرهنگ ایمنی در سطح جامعه با توجه به اینکه مردم بهترین مبلغ می باشند، به حداقل رسانیدن خسارات جانی و مالی در حوادث مختلف از اهداف اصلی این طرح می باشد .

 

وی اظهار داشت : طرح آموزش و بهره‌گیری از نیروهای داوطلب آتش‌نشان و امدادی از اولویت‌ها و برنامه‌های مهم مدیریت سازمان آتش‌نشانی شهرستان بهشهر به شمار می‌رود. چرا که این نیروها آموزش دیده در مواقع لازم می‌توانند به عنوان مکمل امدادرسانی و نجات‌دهنده جان و مال مردم در حوادث گوناگون و نیز دستیابی به سطح بالاتر ایمنی شهری جایگاه و نقش ویژه‌ای داشته باشند .

محمد رضا ضابط