رضا صفایی رئیس اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش مازندران گفت: با توجه به در پیش بودن موج دوم آنفلوآنزا و بروز سرما, ورزش صبحگاهی در مدارس استان تا اطلاع ثانوی تعطیل شد.

varzersh-madrese

 

به گزارش شرق پرس رضا صفایی در گفت و گو با ایرنا گفت: براساس تصمیم اتخاذ شده از سوی آموزش و پرورش مازندران تعطیلی ورزش صبحگاهی در مدارس استان برای جلوگیری از سرما خوردگی و ابتلا به آنفلوآنزا دانش آموزان انجام می شود.

 

 

رییس اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش مازندران گفت که اجرای این تصمیم با نظر و صلاحدید مدیران مدارس انجام می شود و در صورت نامناسب و سرد بودن هوا ، ورزش صبحگاهی انجام نمی شود.

 

وی همچنین به اعمال شرایط لازم برای مناسب سازی فضای سالن های ورزشی مدارس برای انجام فعالیت های ورزشی اشاره کرد و افزود: می بایست ورزش در داخل سالن های ورزشی که گردش هوا جریان دارد صورت بگیرد.

 

صفایی با اشاره به اینکه همزمان با آغاز فصل سرما و اعلام شیوع آنفلوآنزا، طرح ضربتی پیشگیری از آنفلوانزا در مدارس مازندران اجرا شد، ادامه داد: تاکنون هیچ موردی از ابتلا به این بیماری در دانش آموزان مشاهده نشده است.

 

وی تعداد پزشکان و مراقبان سلامت طرح ضربتی پیشگیری از آنفلوآنزا در مدارس مازندران را ۳۸۵ نفر اعلام کرد و افزود: اعضای این گروهها با حضور مداوم و مستمر در مدارس برای پیشگری از بروز بیماری در مدارس به دانش آموزان و والدین آنان اطلاع رسانی کرده و نکات بهداشتی را آموزش می دهند.

 

اداره کل هواشناسی استان مازندران روز گذشته با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد: از روز های شنبه و یکشنبه آینده با توجه به شکل گیری جریانات سرد شمالی بر روی ساحل جنوبی دریای خزر هوای استان مازندران ابری همراه با بارش باران، وزش باد شدید، کاهش دما و بارش برف در ارتفاعات پیش بینی می شود.