سید حسن رسولی در نشست هم اندیشی اصلاح طلبان در شرق مازندران گفت: اصلاح‌طلبان شرق مازندران در 5 دوره انتخاباتی مجلس ناموفق بودند و همینطور در سطح ملی در انتخابات سال 1384 که در دوره مسئولیت دولت اصلاحات به انجام رسید عملکرد بسیار نامطلوبی داشتیم که ناشی از فردگرایی بوده است.

آنچه در جلسه هم اندیشی اصلاح طلبان شرق مازندران گذشت

 

 

به گزارش شرق پرس ، سید حسن رسولی در جلسه هم‌اندیشی اصلاح‌طلبان شرق مازندران با محوریت “نقش انتخابات در توسعه پایدار” در بهشهر اظهار کرد: توسعه پایدار و همه جانبه در کنار سایر مولفه‌ها نیازمند حداکثر وفاق و همبستگی ملی است که با توجه به فرهنگ سیاسی حاکم بر کشور و انتخابات‌ گوناگون در گذشته نقطه عطف و منشا تحول بودند و امیدورایم در انتخابات ۷ اسقند امسال نیز در راستای کمک به توسعه پایدار نقش ارزنده‌ای داشته است.

 

 

عضو هیات مدیره بنیاد باران با بیان اینکه ما اصلاح‌طلبان ایران و هواداران روحانی در جریان انتخابات ۷ اسفند به دنبال فراهم کردن اسباب مشارکت حداکثری مردم هستیم، افزود: کمترین مشارکت را در انتخابات مجلس چهارم با ۴۹ درصد حضور مردم و بالاترین مشارکت را در انتخابات مجلس ششم داشتیم که حضور ۷۵ درصدی مردم را داشتیم که دیگر تکرار نشده است.

 

 

وی با بیان اینکه باید توجه کرد که ناظرین اوضاع ایران به میزان مشارکت مردم در انتخابات به عنوان متغیری بسیار مهم در پایداری نظام نگاه می‌کنند، تصریح کرد: همچنین یکی از اهداف ما تشکیل مجلس کارآمد است و البته مثل سایر جریانات سیاسی می‌خواهیم اکثریت آرا را در مجلس دهم بدست بیاوریم.

 

 

رسولی خاطرنشان کرد: در همین راستا برای رسیدن به این اهداف اتاق فکر اصلاح‌طلبان را در بخش‌های مختلف راه انداختیم و راهبردهایی را تعیین کردیم که یکی از این راهبردها حرکت کامل در چارچوب قانون و سیاست‌های مصوب بر ارزش‌های نظام اسلامی است.

 

 

وی با بیان اینکه به دنبال تعامل مثبت با برگزارکنندگان انتخابات، دولت آقای روحانی، شورای نگهبان و سایر سلسه مراتب نظارتی شورای نگهبان هستیم، اظهار کرد: اخیرا گفت‌وگوهایی را با اعضای شورای نگهبان آغاز کردیم و بنا داریم که این گفت‌وگوها را در سطح ملی و استانی با بیان مطالباتی که از برگزاری انتخابات سالم و رقابتی با حضور همه سلایق را داریم مطرح کنیم.

 

 

عضو هیات مدیره بنیاد باران با اشاره به اینکه مصرانه در پی آن هستیم که جامعه اصلاح‌طلبان ایران با اجماع کامل در صحنه رقابت‌های انتخاباتی حضور پیدا کنند و به لیست واحد انتخاباتی در ۲۰۵ حوزه انتخابیه کشور که ۱۶۰ حوزه تک نماینده‌ای هستند برسد، گفت: با توجه به وضعیت فرهنگی و عمومی در ایران رسیدن به این اهداف و تحقق این راهبردها کار بسیار دشوار و نیازمند همکاری همه جامعه اصلاح‌طلبان است.

 

 

عضو هیات مدیره بنیاد امید ایرانیان با اشاره به اینکه اصلاح‌طلبان نیازمند جلسات هم‌اندیشی از این دست هستند تا به رویکرد و زبان واحد برسند، افزود: اصلاح‌طلبان در ۱۰ سال گذشته ۲ تجربه کاملا متفاوت انتخاباتی را پشت سر گذاشته‌اند که یکی از آن تجارب بسیار تلخ بود.

 

 

رئیس هیأت مدیره بنیاد باران گفت: اصلاح‌طلبان شرق مازندران در ۵ دوره انتخاباتی مجلس ناموفق بودند و همینطور در سطح ملی در انتخابات سال ۱۳۸۴ که در دوره مسئولیت دولت اصلاحات به انجام رسید عملکرد بسیار نامطلوبی داشتیم که ناشی از فردگرایی بوده است.

 

 

وی تاکید کرد: این فردگرایی باعث شد با وجود اینکه جمع آرای اصلاح‌طلبان بیش از جمع آرای اصول‌گرایان بود به دلیل غلبه فرهنگ بد رفتاری ناشی از منفعت فردی و غفلت از پرداختن به انسجام تشکیلاتی ما شکست فاحشی در انتخابات خوردیم.

 

 

رسولی با اعلام اینکه اصلاح‌طلبان بخصوص در مقابل نسل جوان باید اعتراف کنیم که یکی از عوامل سایه انداختن ۸ ساله دولت دکتر احمدی‌نژاد متوجه ما اصلاح‌طلبان است، ادامه داد: جوانان کشور که ۷۰ درصد آنها متولدین بعد از سال ۱۳۵۷ و انقلاب هستند حق دارند که ما را بازخواست کنند که در آن انتخابات سال ۱۳۸۴ که هاشمی رفسنجانی، کروبی، دکتر معین و مهرعلیزاده از منتخبین اصلاحات کاندید بودند ولی هیچ کدام بخصوص کوچکترها به نفع بزرگترها کناره‌گیری نکردند و آرای اصلاح‌طلبان تقسیم شد که باعث شکست اصلاح‌طلبان شد.

 

 

وی با بیان اینکه در سال ۱۳۹۲ در انتخابات ریاست جمهوری الگوی موفقی با عبرت‌گیری از انتخابات ۱۳۸۴ داریم، افزود: در این انتخابات با وجود اینکه دولت و مجلس در دست اصلاح‌طلبان نبود و تمامی تریبون‌ها و سایر مصادیق و مظاهر قدرت تأثیرگذار در افکار عمومی از دسترس اصلاح‌طلبان خارج بود؛ زمینه برای ورود کاندیداهای درجه یک اصلاح‌طلب مانند آقای خاتمی فراهم نبود؛ آقای هاشمی رد صلاحیت شد و فقط یک ندای اصلاح‌طلبانه یعنی دکتر عارف وجود داشت ولی از تجربه تلخ ۱۳۸۴ استفاده کردیم و با تدابیری که اندیشیده شد مطالبات حداقلی را روی میز گذاشتیم و مشارکت حداکثری را مطرح کردیم.

 

 

استاندار خراسان در دولت اصلاحات با تاکید بر اینکه دکتر روحانی برخاسته از هسته مرکزی جامعه روحانیت مبارز هستند و ایشان با رویکرد اصلاح‌طلبانه اما از جایگاه اصول‌گرایی وارد صحنه انتخابات شدند، افزود:  تا کنون که ۲ سال از ریاست دکتر روحانی می‌گذرد از رویکردی اعتدالی و گفتمان اصلاح‌طلبی عدول نکرده‌اند.

 

 

به گزارش ایسنا وی در پایان یادآور شد: در جریان انتخابات آینده نیز باید قدمی فراتر بگذاریم و با توجه به تجربه تلخ انتخابات سال ۱۳۸۴ و با تمسک به مدل موفق انتخابات سال ۱۳۹۲ باید از منافع و خواسته‌های فردی بگذریم و به نفع جریان اصلاحات به تشخیص امنای اصلاح‌طلب تن دهیم زیرا نباید بین مسائل جریانی و جناحی اصلاحات و منافع ملی کشور تعارضی ایجاد شود و اینگونه حتما اصلاح‌طلبان به بلوغ رسیده در سال ۱۳۹۴ از خواسته‌های جناحی خود کوتاه می‌آیند و منافع ملی را ترجیح خواهند داد.