سئوال اینجاست اکنون که همه ی جامعه ایران یکدل و یک صدا داغدار حضور و تشییع پیکر شهدای غواص دست بسته هستند چرا برخی با پیشنهادات حاشیه دار فضای مثبت جامعه را تحت تاثیر این تصمیمات قرار می دهند؟

آیا باغ تاریخی شاه عباسی ( پارک ملت) بهشهر محل تدفین شهدای غواص خواهد شد؟

 

 

 

به گزارش شرق پرس, پارک ملت باغی تاریخی و زیبا معروف به باغشاه عباسی است که در مرکز شهر بهشهر قرار دارد. این باغ جزو باغهای چند گانه باقی مانده از دوران صفوی است و از سبقه تاریخی بسیاری برخوردار است.

 

 

 

بارها و بارها شنیده ایم که شهروندان بهشهری از مستقر بودن تشکیلات سازمانی شهرداری در این مکان گله می کردند و یکی از خواسته هایشان این بود که شهرداری این مکان تاریخی را تخلیه و به میراث فرهنگی واگذار کند اما حالا خبری را شنیده ایم که حسابی شوکه مان کرد و برایمان سوال برانگیز شد.

 

 

گفته می شود امروز در جلسه ای که برای خاکسپاری شهدای عزیز غواص در بهشهر برگزار شد مکان دفن این شهدای خوشنام تغییر کرد و در پیشنهادی تعجب برانگیز یکی از مکان های خاکسپاری, مکان فعلی پارک ملت بهشهر و باغشاه عباسی که جزو آثار تاریخی باقی مانده از دوران صفویه است و شاید انتخاب این مکان نوعی کم لطفی در حق شهدا باشد پیشنهاد شده است.

 

انتقاد به اینگونه پیشنهادها خدای ناکرده بی احترامی به مقام شامخ شهدای گرانقدر نیست بلکه احترام مطلق به مقام والای این شهدا است و شاید خود این شهیدان هم زنده بودند راضی به چنین تصمیمات بحث برانگیز نمی شدند.

 

همه ی مخاطبان شرق پرس نیز می دانند از روزی که خبر تفحص پیکر پاک این شهدا رسانه ای شد وظیفه خود دانستیم و با پوشش لحظه به لحظه و انتشار انواع اخبار مربوط به این شهیدان سعی کردیم سهم کوچکی در اطلاع رسانی داشته باشیم تا بگونه ای ادای دین کنیم. نه تنها ما  بلکه همه احاد جامعه نیز آنگونه که می توانستند ارادت خود را به مقام والای این شهدا ابراز کردند. اما سئوال اینجاست اکنون که همه ی جامعه ایران یکدل و یک صدا داغدار حضور و تشییع پیکر شهدای غواص دست بسته هستند چرا برخی با پیشنهادات حاشیه دار فضای مثبت جامعه را تحت تاثیر این تصمیمات قرار می دهند؟

 

در همین راستا و در کمال ناباوری خبرنگار ما تماسی را با مهندس آزموده شهردار بهشهر برای صحت و سقم این خبر برقرار کرد و وی در این تماس تلفنی گفت : این پیشنهاد در جلسه ای با غیاب وی صورت گرفته و او هم این خبر را شنیده اما هنوز فرصتی برای صحبت در مورد این خبر انجام نداده است واین مسئله را پیگیری خواهد کرد.

 

 

وی در این گفتگو اظهار داشت: پارک ملت که جزو پارکهای چند گانه است جزو میراث فرهنگی است و هر گونه تغییر در آن باید هماهنگ شده با این سازمان باشد.