انتقال یک بیمار با شرایط ویژه به بیمارستان امام(ره) ساری, نگرانی ها درباره شیوع بیماری تب کریمه کنگو در مازندران را افزایش داد...

 

به گزارش شرق پرس انتشار عکسی از ورودی بیمارستان امام (ره) ساری که حمل یک بیمار با وضعیت ویژه را نشان می داد و حکایت از موردی مشکوک از تب کریمه کنگو را داشت موجب نگرانی مردم استان مازندران شد.

 

آیا پای " تب کریمه کنگو " به مازندران هم باز شد؟

 

اما انتشار سریع این تصویر در فضای مجازی موجب شد تا دانشگاه علوم‌پزشکی مازندران درباره بیمار مشکوک به کریمه کنگو در بیمارستان امام(ره) ساری توضیحانی ارائه نماید.

 

سخنگو و رییس روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در اینباره گفت: بیمار مرد دامدار ساکن روستا طایب کلا کلاردشت است که با بروز علائم از ۶ روز قبل و با تشخیص اولیه cchf (تب کریمه کنگو ) با علائم همچون تب، درد شکم، استفراغ خونی، زخم اطراف دهان، پلاکت پایین و سیستم ایمنی پایین به بیمارستان امام ساری انتقال یافت تا توسط تیم تخصصی و فوق تخصصی عفونی و خون در بهترین شرایط ممکن روند صحیح و سریع درمان انجام پذیرد.

 

وی تصریح کرد: بیمار دارای علایم بیماری مشابه لوسمی و بیماری های خونی و تب کریمه است و هنوز درباره نوع بیماری یقین وجود ندارد.
 
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی مازندران بیان کرد:  نمونه خونی به تهران ارسال شده است و منتظر اعلام نتیجه هستیم.
 

سلطان تویه افزود؛ تا کنون به جز این بیمار، مورد دیگری گزارش نشده است.