آیت الله جنتی دبیر شورای نگهبان گفت: سلامت انتخابات را تایید می کنم که خیلی خوب بود اما تخلفات بسیاری هم شد که بخشی از آن متوجه مسئولان بود که تخلفات بسیاری کردند.

 

آیت الله احمد جنتی در نشست امروز هیئت رئیسه مجلس خبرگان افزود: همانطور که مقام معظم رهبری هم اشاره فرمودند از جانب خودم و خبرگان با همه وجودم از مردم تشکر می کنم که نشان دادند هنوز زنده و سرپا هستند و به اسلام، انقلاب، امام راحل و رهبرشان وفادارند.

وی گفت: مردم به یک اشاره رهبر معظم انقلاب و تشویق ایشان در انتخابات حضور یافتند و آرای بسیاری در صندوق ها ریختند.

آیت الله جنتی افزود: دنیا متوجه شد که مردمسالاری دینی در کشورمان حاکم است، خلاف ادعاهایی که به دروغ و با تزویر در این خصوص می کنند در کشورمان مردمسالاری دینی حقیقت دارد و این مردم هستند که با اختیار و آزادی کامل در انتخابات شرکت می کنند و به هر کسی نظرشان باشد رای می دهند.

رئیس مجلس خبرگان اضافه کرد: در ایران به هیچ کسی اجبار نمی کنند که رای بدهد یا ندهد، مردم با عشق و علاقه و با احساس وظیفه دینی و ملی حضور می یابند و رای می دهند.

وی تصریح کرد: البته سلامت انتخابات را تایید می کنم که خیلی خوب بود اما تخلفات بسیاری هم شد که بخشی از آن متوجه مسئولان بود که تخلفات بسیاری کردند.

رئیس مجلس خبرگان گفت: برخی از این تخلفات را همه فهمیدند و برخی از تخلفات مبتنی بر گزارش های ناظران از دور و نزدیک و برخی مبتنی بر گزارش های مردمی بود.

وی بار دیگر تصریح کرد: تخلفات انتخاباتی از نظر مالی و سیاسی چشمگیر بود و انتظار نداشتیم دستگاه های مجری انتخابات که باید مجری قانون باشند، خودشان قانون شکنی کنند به نحوی که همه مطلع شوند که این خلاف انتظار بود.

آیت الله جنتی گفت: البته نوعی از تخلفات هم بود که مانند همیشه صورت گرفت که آن را شورای نگهبان بررسی می کند، گزارشش را می گیرد و اگر لازم باشد بازرس می فرستد که البته اینها طبیعی است و در همه دوره های انتخابات اعم از مجلس و ریاست جمهوری بوده است.

رئیس مجلس خبرگان ابراز امیدواری کرد: کسانی که در این قضایا تخلفات بزرگ کردند از گناهانشان توبه کنند زیرا حق الناس گریبانشان را می گیرد و به فرموده رهبر معظم انقلاب واقعا حق الناس است.

آیت الله جنتی تصریح کرد: اگر این افراد توبه نکنند در دنیا و آخرت مسئولیت دارند و مجازاتش را خواهند دید.