علي مهدي پور گفت: در سه ماهه نخست سال جاري تعداد 80 نفر مددجو در کارگاه های فنی و حرفه ای مستقر در زندان باز خليل شهر آموزشهاي مهارتي را فرا گرفته اند.

ارائه آموزشهای مهارتی به 80 نفر از مددجویان زندان باز خلیل شهر

 

 
 
به گزارش شرق پرس به نقل از روابط عمومی مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهید هاشمی نژاد بهشهر در این باره اظهار داشت: به منظور توانمند سازی و بستر سازی لازم با هدف بازگشت سالم مددجویان به جامعه در ۳ ماهه نخست سال جاری بیش از ۱۵ هزار و ۳۰۰ نفر- ساعت آموزش های فنی و حرفه ای در کارگاه های مهارت آموزی مستقر در زندان خلیل شهر ارائه شده است.
 
 
 
وی افزود: در راستای استفاده بهینه از اوقات و فراگیری مهارت مطلوب توسط افراد دربند زندان بهشهر در حرفه های تعمیر آبگرمکن دیواری ، سیم کشی ساختمان، تعمیر لوازم گاز سوز و رشته چادر شب باف آموزش های مهارتی به متقاضیان ارائه گردید.
 
 
ریاست فنی و حرفه ای بهشهر بیان کرد: با توجه به اینکه ریشه بسیاری از جرایم در بیکاری، فقر و عدم مهارت های شغلی است لذا توانمندسازی زندانیان در زمینه فراگیری مهارت های فنی و حرفه ای در اشتغال آنان پس از آزادی بسیار حائز اهمیت است.
 
 
عضو کارگروه اشتغال بهشهرگفت: آموزش در زندان ها علاوه بر نقش سازنده و تقویت روحیه خودباوری موجب تضمین اشتغال و تامین معاش آینده مددجویان و همچنین بازگشت موثر آنان به جامعه می شود.
 
 
علی مهدی پور تصریح کرد: در سال ۹۳ ،  ۱۹۰ نفر  بمیزان ۳۰ هزار و ۱۰۰ نفرساعت و از ابتدای سال ۹۴ تاکنون ۸۰ نفر با ۱۵ هزار و ۳۰۰ نفر-ساعت آموزش های مورد نیاز را پشت سرگذاشتند.
 
 
 
وی خاطرنشان کرد: ارائه آموزش های فنی و حرفه ای به زندانیان از سال ۱۳۷۱ در کشور در دستور کار قرار گرفت و تاکنون تاثیر بسزایی در کاهش برگشت مددجویان به زندان ها داشته است و بستر مناسبی برای اشتغال آنها و بازگشت به زندگی سالم فراهم کرده است.