حمید چیت چیان وزیر نیرو بعنوان نماینده هیات دولت صبح دوشنبه در شهرستانهای شرقی مازندران حضور یافت. از کلنگ زنی طرح تا پیشنهادات مسئولان و حتی پیگیری درخواستهای مردمی در سفر یکروزه وزیر نیرو به گلوگاه و بهشهر به چشم می خورد.

chitchian-galogahhh

 

 

 

به گزارش خبرنگار شرق پرس همزمان با بیست و دومین سفر کاروان تدبیرو امید به مازندران و حضور رییس جمهور در مرکز استان وزیر نیرو در شرق مازندران و در شهرستانهای گلوگاه و بهشهر حضور یافت.

 

 

 

حمید چیت چیان وزیر نیرو از صبح دوشنبه در سفر کاری خود به شرق مازندران با حضور در مزار شهدای شهرستان گلوگاه و بهشهر و ادای احترام به مقام شامخ شهیدان در مراسم کلنگ زنی طرح آب شیرین کن گلوگاه حاضر شد و پس از آن در جلسه شورای اداری این شهرستان در سالن آمفی تئاتر این شهر به سخنرانی پرداخت.

 

 

وی به برنامه های دولت تدبیر و امید در زمینه صنعت آب و برق اشاره و تصریح کرد: هدف از اجرای طرح آب شیرین کن گلوگاه ارتقاء کیفیت آب شرب این منطقه است که از آب شرب مطلوب برخوردار نیستند .

 

 

وزیر نیرو افزود: برای انجام این طرح قراردادی با بخش خصوصی بسته شده که طی این قرارداد سرمایه گذاری برای شیرین سازی و تصفیه کیفی آب توسط بخش خصوصی انجام می شود و این شرکت به مدت ۱۵ سال از این تاسیسات بهره برداری می کند و آب تصفیه شده را در اختیار مردم خواهد گذاشت.

 

 

چیت چیان اظهار داشت: امیدواریم در سال ۹۵ این تاسیسات به بهره برداری برسد تا مردم غیور و شهید پرور گلوگاه بتوانند از آب با کیفیت بهره مند شوند.

 

 

وزیر نیرو با بیان اینکه پروژه های متعددی در سطح کشور توسط وزارت نیرو در حال اجراست تاکید کرد: سد البرز، هراز، و سد گلورد به همراه شبکه آبیاری و زهکشی آن و تعداد زیادی از مجتمع های آبرسانی روستایی و شهری و تعداد قابل توجهی از پست های برق به همراه   ساخت دو نیروگاه که به زودی عملیات آن آغاز می شود  از برنامه های اجرایی دولت تدبیر و امید در آستانه سفر به مازندران است که تصمیمات ویژه ای در این خصوص اتخاذ خواهد شد.

 

 

وی با بیان اینکه بسیاری از خطوط انتقال برق در سراسر کشور گسترده است عنوان کرد: دکل بندان گلوگاهی خدمات بزرگی را به کشور ارائه می دهند و دکل بندی از کارهای سخت و دشوار است که تا کنون ۱۳۰ نفر از مردم این شهرستان در این راه جان خود را از دست داده اند و ۹۵۰ نفر نیز دچار حادثه شده اند .

 

 

چیت چیان در خصوص تلاش دولت برای رسیدگی به وضعیت دکل بندان گفت: در تمام قراردادهای دکل بندی پیمانکاران ملزم به پرداخت حق بیمه دکل بندان خواهند بود و از این پس هیچ قراردادی بدون در نظر گرفتن حق بیمه دکل بندان منعقد نخواهد شد.

 

 

وی یاد آور شد:کلیه در خواست های شهرستان به هیئت دولت منعکس خواهد شد و امیدواریم با بهره برداری از سد گلورد مشکل تامین آب شرب برای مصارف بلند مدت سه شهرستان شرقی مازندران مرتفع گردد.

 

 

دکتر میر احمدی امام جمعه شهرستان نیز در ادامه حضور وزیر نیرو در گلوگاه با بیان سخنانی انجام امور فر هنگی و ایجاد فضای مناسب کار واشتغال برای جوانان را خواستار شد.

 

 

در این مراسم قاسمی طوسی فرماندار گلوگاه در خواست هایی را مطرح کرد که از جمله آن می توان به مواردی همچون احداث کانال انتقال آب کشاورزی، رفع مشکل اشتغال،ساماندهی دکل بندان ، اقدامات موثر در حوزه سلامت ، احداث کنار گذر گلوگاه، جاده گلوگاه به دامغان و بهسازی معابر شهری اشاره کرد.

 

 

در ادامه سفر وزیر نیرو به شرق مازندران حمید چیت چیان پس از پایان حضورش در گلوگاه راهی شهرستان بهشهر شد و با حضور در مزار شهدای این شهرستان یاد و خاطره آنان را گرامی داشت و پس از آن در شورای اداری شهرستان بهشهر حضور یافت و گفت: مازندران دارای سرمایه های انسانی و منابع طبیعی بسیار خوبی است که باید از این سرمایه ها استفاده کند.

 

 

وزیر نیرو تاکید کرد:وزارت نیرو توجه خاصی به آببندان ها دارد که برای تامین و ذخیره آب استانهای مازندران و گیلان روش موثر و خوبی است که بدون آسیب زدن به محیط زیست می تواند میزان قابل توجهی از آب را ذخیره کند.

 

 

وی ادامه داد: از محل اعتباراتی که برای سفر در نظر گرفته شد ه بود ۷۰۰ آببندان این استان ترمیم و احیا می شود تا بتوانیم آب بیشتری را استحصاء کنیم .

 

 

وزیر نیرو   ابراز داشت: برای تامین آب شرب شهر ها و روستا های مازندران پرو ژه های متعددی در سراسر استان در حال اجراست که برای تامین آب شهر های بهشهر، رستمکلا و خلیل شهر بیش از ۳ میلیارد تومان تخصیص پیدا کرد .

 

 

وی یاد آور شد: برای ۴۶ مجتمع آبرسانی در سراسر استان اعتبارات کافی در نظر گرفته شد که تا پایان سال ۹۵ به بهره برداری می رسند.

 

 

وزیر نیرو در خصوص پروژه های فاضلاب شهری خاطر نشان ساخت: اجرای پروژه های فاضلاب و شبکه های فاضلاب و تصفیه خانه ها در مناطق شمالی کشور اقدامی بسیار ضروری است و از جمله اقداماتی است که هم از لحاظ بهداشتی و هم محیط زیستی حائز اهمیت است.

 

 

وی در خاتمه سخنانش ابراز امیدواری کرد: با برنامه ریزی دولت و جدیت و حضور و مشارکت مردم به توسعه و پیشرفتهای بزرگی نائل شویم.

 

 

در این سفر دکتر مقیمی نماینده شرق مازندران که وزیر نیرو را همراهی می کرد اولویت های سه شهرستان شرقی مازندارن را بر شمردو گفت:در خواست های مردم شرق مازندران به شما ارائه می شود و امیدواریم این طرح ها و درخواست ها در دستور کار دولت قرار گیرد.

 

 

دکتر مقیمی اظهار داشت: از در خواست های مهم شهرستان بهشهر ارتقاء گمرک ما در حوزه بندر امیر آباد است که اگراین گمرگ بخواهد در سه شیفت کار کند باید ارتقاء یابد و در سطح اداره کل شود که امیدوراریم در دستور کار شما قرار گیرد.

 

 

نماینده شرق مازندران ادامه داد: تسریع در حوزه ایجاد بخش چهار قلعه، اختصاص اعتبار به پل دسترسی سد گلورد برای روستاهای بالادست، رسیدگی به فاضلاب مسکن مهر،توجه به مشکلات واحد های تولیدی و صاحبان شرکت های صنعتی در خصوص اختصاص سرمایه در گردش،برقراری مجدد سوآب از جمله مواردی است که امیدواریم مورد عنایت و توجه دولت در بخش اعتبارات و توجه به در خواستهای شهرستان بهشهر قرار گیرد.

 سکینه نوری تیرتاشی