رحمانی فضلی با اشاره به احتمال تغییر استانداران گفت: برخی استانداران تقاضای بازنشستگی یا انتقال به دیگر دستگاه‌های اجرایی را دارند و قطعاً شاهد تغییراتی هستیم...

استانداران سه استان شمالی تغییر می کنند؟

 

به گزارش شرق مازندران عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در حالی در نشست خبری هفته دولت از تغییر استانداران بازنشسته سخن به میان آورد که هر سه استان شمالی مازندران ، گلستان و گیلان دارای استانداران سالخورده می باشند.

 

وی در پاسخ به رسانه ها اظهار داشت: برای تغییر استانداران به ارزیابی نیاز داریم و در انتهای هر دوره ارزیابی صورت می‌گیرد برخی استانداران تقاضای بازنشستگی یا انتقال به دیگر دستگاه‌های اجرایی را دارند و قطعاً شاهد تغییراتی هستیم و تا اول مهرماه مشخص می‌شود، همچنین انتخاب فرمانداران به تناسب نگرش استانداران است اما بنا داریم حداقل تغییرات را ایجاد کنیم.

 

رحمانی فضلی با اشاره به اهمیت حضور بانوان در دولت عنوان کرد: در این دوره تاکید بر حضور بانوان وجود دارد و به استانداران برای به کارگیری بانوان در سمت های مختلف ابلاغیه هایی صادر شده و امیدواریم به تناسب ظرفیت‌ها از بانوان استفاده شود، همچنین اعتقاد به جوان‌گرایی موضوعی کاملا روشن و عقلانی است و قرار است در انتخاب استانداران حداقل پنج سال کاهش سن داشته باشیم و از فرمانداران بازنشسته نیز استفاده نکنیم و به این وسیله نسبت‌های سنی را پایین بیاوریم.

 

وی با بیان این نکته که دولت متعلق به همه مردم است، گفت: دولت وقتی رای می‌آورد برای همه مردم است اگرچه مدیران ارشد باید منطبق با سیاست‌های دولت انتخاب شوند ولی در خدمت‌رسانی به مردم نگاه عادلانه وجود دارد، همچنین ۲۴ میلیون رأی به معنای تفکیک نیست و دولت برای ۸۰ میلیون جمعیت است و به همه سرویس می‌دهد و دولت دوازدهم نیز نگاه اعتدال‌گرایانه دارد و وزرای انتخابی نیز همه مشی اعتدال دارند.

 

 

 

 

 

تسنیم