موسوی نماینده مجلس درباره علت استیضاح بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت گفت: مشکلات میادین مشترک، بکارگیری افراد متهم در پرونده فساد کرسنت در مسئولیت‌های کلیدی نفت و واگذاری دکل های نفتی به شرکت‌های چینی و هندی از مهمترین دلایل این موضوع است.

zangene51

 

 

به گزارش شرق پرس سید شکرخدا موسوی در گفتگو با مهر، با بیان اینکه تعداد امضاهای طرح استیضاح وزیر نفت به حدود ۴۰ امضا رسیده است، اظهار داشت: منتظر بودیم تا تکلیف استیضاح وزیر راه و شهرسازی معلوم شود تا بعد از آن، این طرح را به هیئت رئیسه مجلس تحویل دهیم.

 

 

وی با اشاره به مهمترین دلایل و محورهای پیگیری استیضاح بیژن زنگنه وزیر نفت گفت: نیمه تعطیل بودن پارس جنوبی که عملا کاری در آنجا صورت نمی‌گیرد، مشکلات میادین مشترک، بکارگیری افراد متهم در پرونده فساد کرسنت در مسئولیت‌های کلیدی نفت و واگذاری دکل های نفتی به شرکت‌های چینی و هندی از مهمترین دلایل این موضوع است.

 

 

عضو کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: مسئله انتصابات وزیر، وضعیت پالایشگاهها و تعطیلی بخشی از آنها بخاطر افزایش واردات بنزین و نیز واردات بی‌رویه بنزین به کشور و بی‌توجهی به شرایط اقتصادی کشور و موضوع اقتصاد مقاومتی در حوزه نفت از دیگر دلایل پیگیری استیضاح وزیر نفت است.

 

 

موسوی افزود: موضوع اقتصاد مقاومتی عملا جایگاهی در سیاست های وزارت نفت ندارد، با این که مدام شعار آن را سر می‌دهند.

 

 

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: من تصور می‌کنم استیضاح وزیر نفت از جمله استیضاح‌هایی باشد که احتمال رای‌آوری آن بالا خواهد بود.