در پایان جلسه استیضاح نمایندگان با 72 رای موافق، 175رای مخالف و 5 رای ممتنع از مجموع 252 رای اخذ شده با برکناری وزیر راه و شهرسازی مخالفت کردند.

akhonidi-vazir rah54

 

 

به گزارش شرق پرس  جلسه علنی مجلس شورای اسلامی برای استیضاح وزیر راه‌وشهرسازی صبح روز سه‌شنبه با خوش‌آمدگویی محمد دهقان به وزیر و همراهانش؛ مجید انصاری معاون پارلمانی رئیس جمهور و سیدحسین هاشمی استاندار تهران برگزار شد.

 

ایسنا نوشت: اسحاق جهانگیری معاون اول رییس‌جمهور، علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی ، علی جنتی وزیر ارشاد، فانی وزیر آموزش و پرورش، گودرزی وزیر ورزش و جوانان، حجتی وزیر جهاد کشاورزی، زنگنه وزیر نفت و صادق نیز در جلسه علنی امروز حضور داشتند.

 

 

جلسه استیضاح عباس آخوندی در حالی آغاز شد که فراکسیون رهروان ولایت در جلسه صبح امروزش مخالفت اعضای این فراکسیون با استیضاح را اعلام کرد.

وزیر راه و شهرسازی در جلسه امروز صبح فراکسیون رهروان ولایت در خصوص دو موضوع اساسی به سوالات نمایندگان پاسخ داد؛ اول، در خصوص خط آهن بجنورد در استان خراسان شمالی و دوم، در خصوص وظایف سازمان نظام مهندسی و شهرداری، همچنین توضیحاتی در خصوص مسکن مهر توضیحاتی داشت.

پاسخ‌های وزیر در خصوص خط ‌آهن استان خراسان شمالی به ویژه شهرستان بجنورد توضیحات فنی و تخصصی بود. همچنین وی در خصوص وظایف سازمان نظام مهندسی و شهرداری که هر دو جزو ناظران ساخت و ساز در شهرها به شمار می‌روند توضیحاتی ارائه داد و افزود که شهرداری نمی‌تواند هم ناظر بر ساخت و ساز و هم مجری فرآیند ساخت مسکن باشد.

 

با پایان صحبت‌های موافقان و مخالفان، استیضاح وزیر راه به رأی گذاشته شد و اعضای هیأت دولت که در جلسه حاضر شده بودند صحن مجلس را ترک کردند.

رئیس مجلس نیز در پایان صحبت‌های وزیر راه از نمایندگان استیضاح کننده، مخالفان استیضاح، جهانگیری و رئیس دولت تشکر کرد.

 

 

در نهایت نمایندگان با ۷۲ رای موافق، ۱۷۵رای مخالف و ۵ رای ممتنع از مجموع ۲۵۲ رای اخذ شده با برکناری وزیر راه و شهرسازی مخالفت کردند.

بر این اساس وزیر راه و شهرسازی همچنان در کسوت وزارت باقی می‌ماند.

رییس مجلس بعد از اعلام نتایج آرا گفت: نمایندگان با اکثریت قابل توجه آرا به آقای آخوندی رای دادند و ما برای ایشان آرزوی توفیق می‌کنیم.