در پی اشغال این مناطق توسط گروه تروریستی داعش، مردم چندین روستا و منطقه به منظور تامین امنیت خود و خانواده‌هایشان در مقابل عناصرتروریست داعش، اقدام به فرار از این مناطق کرده‌اند

 

گروه تروریستی داعش مدعی شد عناصر این گروه توانسته‌اند بلندی‌های «تورا بورا» را به اشغال خود درآورند.
 
 ایلنا به نقل از آسوشیتدپرس نوشت؛ گروه تروریستی داعش مدعی شد عناصر این گروه تروریستی موفق شده‌اند بلندی‌های «تورا بورا» که گفته می‌شد مخفی‌گاه «اسامه بن‌لادن» سرکرده معدوم سازمان تروریستی القاعده و دیگر عناصر این سازمان در افغانستان بوده است را به کنترل خود درآورده‌اند.
 
این بلندی‌ها در شرق افغانستان واقع شده است و از آن به عنوان مخفی‌گاه عناصر گروه‌های تروریستی یاد می‌شود.
 
در بیانیه‌ای که روز گذشته –چهارشنبه- به صورت یک فایل صوتی و به زبان پشتو منتشر شد، تصریح شده است که پرچم‌های گروه تروریستی داعش بر فراز بلندی‌های «تورا بورا» به اهتزاز درآمده است.
 
همچنین در پی اشغال این مناطق توسط گروه تروریستی داعش، مردم چندین روستا و منطقه به منظور تامین امنیت خود و خانواده‌هایشان در مقابل عناصرتروریست داعش، اقدام به فرار از این مناطق کرده‌اند، این در حالی است که عناصر داعش از مردم خواسته‌اند که از ترک محل زندگی خود، خودداری کنند.
 
مقام‌های امنیتی افغان اعلام کردند که درگیری‌ها بین گروه تروریستی داعش و عناصر طالبان در این منطقه از روز سه‌شنبه آغاز شد که منتهی به اشغال این بلندی‌ها توسط عناصر گروه تروریستی داعش شد.