حجت الاسلام هادی خامنه ای در شرق مازندران گفت: ما پیرو خط امام هستیم و اصلاحات از نظر ما یعنی احیای انقلاب اسلامی و بازگشت به دوران طلایی انقلاب اسلامی و اصلاحات همان انقلاب اسلامی امام و شهید مطهر ی و بهشتی است که الگوهای ما در انقلابند.

    

 

 به گزارش خبرنگار شرق پرس حجت الاسلام  هادی خامنه ای عضو مجمع رو حانیون مبارز در همایش هم اندیشی  نیروهای خط امام استان مازندران که در شرق مازندران و بهشهر برگزار شد گفت: مردم ایران گذشته بسیار نادرست و ناجوری را پشت سر گذاشتند و مجلس آینده باید بتواند تمام خرابی ها  ، نقصان ها وغارتی را که دولت قبل در همه زمینه ها   نسبت به منابع انسانی، فرهنگی و اقتصادی و سیاست داخلی و خارجی  انجام داد  را جبران کند.

 

سیاستمدار اصلاح طلب  به سه گفتمان اصلاح طلبی اشاره کردو افزود: گفتمان عدالت ، آزادی وگفتمان اخلاق باید  در همه جوانب زندگی و بخصوص در سیاست مورد توجه قرار گیرد .

 

 hadi-khameneii5

 

وی ادامه داد:منظور از ارزشهای اسلامی اخلاق است  که در راس آن راستی و درستی است  و پرهیز  از دروغ ،تهمت ، افترا و غلو وزیاده گویی  که همه این خصلت ها  از خانواده دروغ هستند و دروغ در راس مفاسد اخلاقی انسان است.

 

نماینده  مردم مشهد در ادوار گذشته مجلس  عنوان کرد: ما پیرو خط امام هستیم و  اصلاحات از نظر ما یعنی احیای انقلاب اسلامی و بازگشت به دوران طلایی انقلاب اسلامی و  اصلاحات همان  انقلاب اسلامی امام  و شهید  مطهر ی و بهشتی است  که الگوهای ما در انقلابند.

 

حجت الاسلام  خامنه ای بیان داشت: ما عدالتی می خواهیم که مردم با میل و درک و با نیروی خودشان به این حرکت کمک کنند نمی توانیم به زور مردم را به بهشت ببریم .

 

hadi-khameneii1

 

وی به مفهوم عدالت و جامعه اسلامی  پرداخت و خاطر نشان ساخت:منظور از عدالت خدمت به انسان و انسانیت است و منظور از تشکیل جامعه اسلامی این است که انسان در این جامعه از زندگی لذت ببرد و خشنود باشد و سعادتمند بشود و به خدا هم نزدیک شود در چنین جامعه ای می شود هم خدا را داشت و هم بهشت را بله .

 

این فعال سیاسی با بیان اینکه به زور نمی توان مردم را به بهشت برد  تاکید کرد: عده ای فکر می کنند که طریقه بهشت را فقط آنها نشان می دهند و راه بهشت فقط دست آنهاست و برای بردن مردم به بهشت باید آنها را به زور کشاند نه چنین چیزی در اسلام وجود ندارد ما بدنبال اسلام رحمانی هستیم اسلامی که رحمت  و مروت و دوستی را توصیه می کند آن اسلامی که همواره رحمت خدا بر غضبش پیشی گرفته است.

 

وی تصریح  کرد: مجلس همراه ، دانا و توانا لازم است دانایی جوهره توانایی است  و حکمت مسئله مورد نیاز همه کسانی است که در مدیریت اجتماعی می خواهند فعال باشند و نقش بازی کنند.

 

حجت الاسلام خامنه ای که به عملکرد دولت گذشته انتقاد می کرد  با بیان اینکه ارزشهای انقلاب  اشخاص نیستند  اعلام کرد: در مورد انتخابات به سازو کارهای خوب و تدابیر موثر و مفید نیاز داریم  که یکی از  این سازو کارها احزاب وگروهها هستند.

 

وی  تحزب  را لازمه رسیدن به دموکراسی  دانست و خاطر نشان کرد: احزاب باید راست بگویند آنچه را که بدان معتقدند بگویند  و به مردم حرفها و شعارهایی ندهند که مردم برایشان  کف بزنند اما  خودشان به آن اعتقاد نداشته باشند این آفت بزرگی است.

 hadi-khameneii2

 عضو مجمع روحانیون مبارز به انتخابات پیش روی  مجلس شورای اسلامی اشاره کردو حجت الاسلام علی اصغر رحمانی خلیلی را دوست و همکار خود خواند و ادامه داد: هدف اصلی ما بالا بردن سطح آگاهی جامعه است  نه فقط پیروزی در انتخابات  اما در انتخابات  اگر مردم بخواهند نظرمان را بدهیم طبعا نظرمی دهیم.

 

  حجت الاسلام خامنه ای  فعال سیاسی اصلاح طلب با پر اهمیت دانستن  رای جمعی در  انتخابات  مجلس در خاتمه سخنانش یاد آور شد: نباید یک عده ای بیایند همان  آدم هایی که افتخار کنند در جامعه بگویند ما  حزبی نیستیم حزبی نبودن افتخار و هنر نیست هنر این است که شما یه آدم معتبر صاحب نظر باشی ولی زیر بار رای دموکراتیک آن شورا بروی .کسی که روی حرف خودش بایستد و بگوید حرف حرف من است هنر نکرده است .

 

حجت الاسلام علی اصغر رحمانی خلیلی نیز در ابتدای همایش هم اندیشی  نیروهای خط امام استان مازندران که  امروز در مجتمع هوتو  بهشهر  و با حضور اصلاح طلبان  شرق مازندران وحجت الاسلام هادی خامنه ای سیاستمدار اصلاح طلب و عضو مجمع روحانیون مبارز و نماینده  مردم مشهد در ادوار گذشته مجلس برگزار شد  به وضعیت کنونی جامعه اشاره کردو افزود:امروز در شرایطی قرار داریم  که نقاط ابهامی  زندگی سیاسی و اجتماعی مردم ما را فراگرفت در حالیکه جمعیت جوان کشور  انتظارات  خو د را بر اساس مطلوبیت ها ی احساسی شان بیان می کنند.

 

 hadi-khameneii3

این فعال اصلاح طلب  با پر اهمیت دانستن وضعیت جوانان در شرایط کنونی جامعه  ادامه داد:  ما در برابر  مردم شریف ایران و نسل جوان مسئولیم امروز این پرسش  در ذهن  هر جوان ایرانی  وجود دارد که آینده او چه خواهد شد و  کشورش چه سرنوشتی را در تلاطم بحرانهای اجتماعی واقتصادی  خواهد داشت  و او چگونه می تواند خود را به استاندارهای توسعه  یافته کشورهای پیشرفته برساند .

 

 وی افزود: من امشب این موضوع را ارزیابی می کنم  که اگر به وظایف خود در برابر حکومت  اقتدار ملی و گروههای اجتماعی و نسل جوان پاینبند بوده ایم چرا امروز سر خوردگی ،ناامیدی و انفعال وجهه اصلی رفتار اجتماعی ما شده است؟ اگر  ما طی سالهای گذشته به وظایف خود عمل میکردیم و در برابر وعده های که به مردم داده ایم احساس مسئولیت می کردیم چنین شرایطی ایجاد نمی شد .

 

حجت الاسلام شیخ علی اصغر رحمانی  خطاب به حاضران  اظهار داشت:شهروندان گرامی خواهران و برادران  فرهیخته  در این مدتی که با استقبال فوق العاده شما عزیزان روبرو شدم بیش از ۲۰۰ جلسه به صورت فردی و گروهی  برگزار کردم  و در اجتماعات مختلف  حضور یافتم و  در این مدت در بین شما مردم و در جای جای منطقه تو سعه نیافتگی بیکاری و فقر و عدم اهتمام  به توسعه اقتصادی وفراموشی زیر ساختهای توسعه که بنا  شده بود انجام بگیرد شنیدیم و دیدم.

 

 فعال سیاسی مازندران  تصریح کرد: معتقدم تا وقتی که وضعیت اقتصادی سه شهرستان در  شرق مازندران بهبود نیابد نمی توان از دیانت و فرهنگ مردم حراست کرد من نگران توسعه نیافتگی منطقه و فقر  و بیکار ی مردم  که رو به گسترش است هستم.

 

رحمانی خلیلی با اشاره به اینکه بیکاری افزایش آسیب های اجتماعی را در جامعه سبب شده  بیان داشت: رکود مضاعف اقتصادی  همراه با  گسترش آسیب های اجتماعی در منطقه است  آیا شرق مازندران  تحمل رکود دیگر و عمیق تر شدن گسل اقتصادی  را خواهد داشت ؟

 

وی با بیان اینکه  قدرت چانه زنی با دولت و رایزنی با مجلس کلید توسعه منطقه است ابراز داشت: جذب سرمایه و سرمایه گذاری بخش خصوصی موجب توسعه   این منطقه فراموش شده است.

 

این فعال اصلاح طلب   با اعلام آمادگی خود برای حضور در انتخابات  مجلس شورای اسلامی  خطاب به حاضران در این  همایش که با شعارهایی وی را همراهی میکردند گفت: من صدای مطالبات مردم را شنیدم  من دعوت مردم را دیدم  و لزوم حضور واثرات آن  رادرک  کردم .

 

 نماینده ادوار گذشته شرق مازندران در  مجلس شورای اسلامی که با همراهی و شعارهایی حاضران همراه بود ادامه داد: مردم  حجت را بر من تمام کردند و من  با استعانت  از خداوند وتوجهات ولی الله الاعظم به پشتوانه مردم و براساس تفکر مردم محوری و تدبیر محوری و با یاد امام و شهدا و بهره وری از رهبری های مقام معظم رهبری  رسما اعلام حضور خود در انتخابات مجلس دهم شورای اسلامی  را   از حوزه های شهرستان بهشهر ، نکا و گلوگاه اعلام می دارم و با این شعار آینده را می سازم.
گزارش و عکس: سکینه نوری