قالیباف در نخستین حضور در تلویزیون پس از انتخابات رئیس جمهوری در برنامه جهان ارا شبکه افق به آسیب شناسی اصولگرایی پرداخت...

قالیباف اصولگرایان اهل گفت‌وگو نیستند و خودانتقادی ندارند

 

به گزارش شرق مازندران محمدباقر قالیباف، شهردار تهران و نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در برنامه جهان آرا اظهار کرد: تا یک روز آخر قصد آمدن در انتخابات را نداشتم و وقتی که آمدم هم خودم قصد کنار رفتن نداشتم. آن چیز که نباید باشد تبعیض است. ما در بحث ۹۶ درصد مطالعه ی دقیق داشتیم و مبنای کاملا علمی دارد.
 

 
شهردار تهران افزود: من واقعا تا روز آخر تصمیم به آمدن نداشتم، منتهی همه دوستانی که در یک اردوگاه هستیم، همه به من گفتند حتما در انتخابات حضور داشته باش. من استدلال‌های خود را حتی برایشان مکتوب کردم اما چون همه دوستان تصمیم گرفتند، من پیروی کردم.
 

 
قالیباف گفت: من ظهر دوشنبه انصراف دادم اما صبح دوشنبه به رشت سفر کردم و تا آن لحظه هم تصمیم به انصراف نداشتم. نباید نام کناره‌گیری من را فشار گذاشت. دوستان می دانند که من تحت فشار تصمیم نمی‌گیرم. دوستان دلایلی آوردند که البته من آن‌ها را قبول نداشتم اما تحلیلی هم خودم داشتم که تجمیع این‌ها من را به این تصمیم رساند که همانطور که تکلیف داشتم بیایم حالا تکلیف به رفتن دارم.
 
 
محمدباقر قالیباف در برنامه جهان آرا اظهار داشت: در انتخابات سال ۹۲ دوستان تعهد داده بودند که برای وحدت کناره گیری کنند؛ اما به قولشان پایبند نبودند. من به این نتیجه رسیدم اگر اینجا نتیجه‌ای دیگری حاصل شود، خواهند گفت مشکل در وحدت نداشتن بود.
 

 
او افزود: آمار و اطلاعات همه نشان می‌داد، من باید در صحنه بمانم؛ اما فضای اردوگاه به این شکل بود که وقتی می گفتند، یکی باید کنار برود، همه به من نگاه می‌کردند.
 

 
این چهره اصولگرا یادآور شد: ما کاملا به مسأله انتخابات واقف بودیم و می‌دانستیم این علم قواعدی دارد؛ اما خب پایبند به یکسری اصول هم بودیم که بعضی‌ها پایبند نبودند. من هرگز با انتشار آن نامه منظورم این نبود که مدعی رهبری اصولگرایی هستم.
 
 

شهردار تهران در ادامه این گونه طرح پرسش کرد: ما واقعا نباید برگردیم به این نگاه کنیم که چرا موفق نمی‌شویم؟ کار سیاسی کار اقناعی است؛ چرا برنمی‌گردیم مشکلات را ببینیم؟! ما باید بنشینیم، ۵۰ یا۱۰۰ نفر به ما بگویند این کار را بکن، این کار را نکن؟! این که نمی‌شود.
 

 
قالیباف افزود: بزرگ‌ترین مشکل اصولگرایان این است که اهل گفت‌وگو نیستند و خودانتقادی ندارند. فکر نکنند که مبانی اصولگرایی فقط مال ماست و گفتمان انقلاب و اصولگرایی را فقط برای خودمان مصادره کنیم. آیا عمل ما به اندازه حرف‌زدنمان هست؟! زد و بندهای سیاسی در پشت‌پرده وجود دارد که مردم را نمی‌بینند.
 

 
او ادامه داد: بعد از اینکه من آن نامه را درباره «نواصولگرایی» نوشتم، یک آقایی می‌آید می‌گوید مانیفست سیاسی اصولگرایی را ما نوشتیم و کسی هم نمی‌تواند تغییرش دهد. هروقت خودمان بخواهیم تغییرش می‌دهیم. این یعنی چه؟! این درست است؟! یعنی همه باید بروند و در خانه‌هایشان بنشینند؟
 

 
قالیباف با بیان اینکه حزب‌اللهی کسی ا‌ست که فقرزدایی کند و گره‌ای از مشکلات مردم باز کند، گفت: در شهرداری مصوب کردیم عوارض ساخت و ساز در بافت فرسوده که مستضعف هستند صفر بشود تا خانه را رایگان بسازند. ما باید هم مسجد بسازیم هم سینما را؛ این یعنی انقلابی‌گری.
 

 
او تأکید کرد: روزی که سینما آزادی را ساختیم و تحویل دادیم در جمع هنرمندان که همه هم بودند گفتم که حزب‌اللهی‌ها را متهم به آتش‌زدن سینما آزادی کردند اما سینما آزادی را بسیجی‌ها ساختند؛ حزب‌الله این سینما را ساخت و تحویل شما داد.
 

 
قالیباف تصریح نمود: ما باید بتوانیم مردم را جذب کنیم و درست کار کنیم تا نرویم در انتخابات سی بر هیچ ببازیم.
 
 

 
او درباره جایگاهش در میاه شهرداران پایتخت گفت: من نظرسنجی‌های مختلف را از گرایش‌های گوناگون دیدم که مردم به شهرداران تهران نمرده داده بودند. نمره مردم به این شکل بود که من اول بودم، کرباسچی دوم و احمدی نژاد سوم.
 
 
 
 
 

 
 
 
تابناک