علی مطهری در دانشگاه شیراز در مورد بازداشتی های اخیر گفت: چه ارتباطی دارد که سپاه وارد شود مگر ما وزارت اطلاعات نداریم وی در ادامه داد: وقتی دو برادر رئیس قوه بشوند وضعیت بد می شود.

اظهارات پرحاشیه علی مطهری در دانشگاه شیراز

 

 

شرق پرس: دانشگاه شیراز امروز دو مهمان ویژه داشت. علی مطهری و حسن عباسی. چهره هایی که از طرف تشکل های دانشجویی برای سخنرانی دعوت شده بودند.

 

 

سایت شیرازه نوشت: از ساعات اولیه عصر امروز دانشگاه شیراز جو امنیتی عجیبی به خود گرفت و گیت های بازرسی یکی پس از دیگری از درب ورودی دانشگاه شیراز تا درب سالن محل سخنرانی ایجاد شده بود و دانشجویان ارزشی را به هیچی نحوی به داخل راه نمی دادند. رسانه ها هم گزینشی دعوت شده بودند و تنها خبرگزاری های ایرنا و ایسنا و ایلنا مجوز ورود داشتند. علی مطهری با نیم ساعت تاخیر ساعت  هفت سخنرانی خود را آغاز کرد در حالی که پشت درب های سالن سخنرانی مملو از کسانی بودند که علی رغم صندلی های خالی فراوان، به آن ها اجازه ورود نمی دادند. بارها در طول سخنرانی مطهری، دانشویان خواستند تا افراد بیرون مانده را راه دهند، اما موافقت و وساطت مطهری هم باعث نشد تا دانشجویان ارزشی بتوانند در سالن حضور یابند.

بخش های مهم سخنان علی مطهری به شرح زیر است:

 

حادثه اسفند پارسال دستوری بود و گله ای بابت این موضوع از مردم شیراز و دانشجویان ندارم

 

بزرگترین امر به معروف، اصلاح مستمر اجتماعی است

 

حافظ و سید جمال الدین اسدآبادی شخصیت های بزرگی بودند که بعد از مرگشان شناخته شدند

 

سوال یک دانشجو: نمره شما به انقلابی بودن آقای روحانی؟ مطهری: روحانی از افراد سابقه دار کشور است و در کل روش و منش وی را نسبت به دولت قبل بیشتر می پسندم

 

سوال: چرا حاضر به مناظره با زاکانی و عباسی نشدید؟ مطهری: مناظره های داخل کشور را نمی پسندم. به نظر من مناظرات مثل خروس بازی است

 

اصل ممنوعیت انتشار عکس خاتمی قانونی نیست

 

عده ای دور هم می نشینند و همینطور می گویند از فردا ممنوع التصویر است

 

شیطنت احمدی نژاد، کوتاهی مسئولین و برخی اشتباهات این دو نفر( موسوی و کروبی) از عوامل حوادث ۸۸ است

 

در مورد بازداشتی های اخیر چه ارتباطی دارد که سپاه وارد شود؟! مگر ما وزارت اطلاعات نداریم

 

وقتی دو برادر رئیس قوه بشوند وضعیت بد می شود

 

در پایان انجمن وفاق و توسعه به مطهری لوح شهامت دادند