گفته می شود کره شمالی 5 مقام خود را به دلیل گزارش های غلط با ضدهوایی اعدام کرد!

 

کره شمالی ۵ نفر از مقامات ارشد این کشور را به دلیل آنکه اخبار غلط آنها کیم جونگ اون، رهبر این کشور را «خشمگین» کرده بود با ضد هوایی اعدام کرد.

 آنا به نقل از حریت، نوشت؛ سرویس امنیتی کره جنوبی همزمان با تحقیقات مالزی در مورد مرگ برادر ناتنی کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در جلسه توجیهی محرمانه‌ای با نمایندگان مجلس این موضوع را بیان کرد.

تحقیقات مربوط به ترور برادر رهبر کره شمالی همچنان ادامه دارد، اما کره جنوبی می‌گوید که اعتقاد دارد دستور ترور را که در تاریخ ۱۳ فوریه (۲۵ بهمن) در فرودگاه کوآلالامپور اتفاق افتاده، کیم جونگ اون صادر کرده است.

لی چیول هو، یک نماینده مجلس کره جنوبی گفت که سازمان جاسوسی این کشور به نمایندگان مجلس گفته است ۵ مقام کره شمالی در بخش امنیت دولتی که به تازگی کیم وون هونگ، رئیس آن اخراج شده و سپس با ضد هوایی اعدام شده بود، کشته شده‌اند. این عده نیز با شلیک ضدهوایی کشته شده اند. دلیل اعدام آنها ارسال اخبار غلط به کیم (رهبر کره شمالی) اعلام شده است.

مشخص نیست که اخبار غلط مورد اشاره که باعث عصبانیت شده چه بوده‌اند و سازمان امنیت نمی‌گوید که چطور اطلاعات را به دست آورده است.

جاسوسان کره جنوبی گزارش‌های شفافی از زمانی که اتفاقات مهم دولت منزوی کره شمالی را گزارش می‌دهند در اختیار ندارند.

سئول در اوایل این ماه خبر داد که کره شمالی در ژانویه (دی)کیم وون هونگ را به دلیل فساد، سوء استفاده از قدرت و اعمال شکنجه اعدام کرده بود.