در همین حال، این روزنامه اشاره می کند که سخنگوی کاخ سفید روز گذشته و همزمان با حرکت ناوهای آمریکایی به سمت یمن، مدعی شده ایران از حوثی ها حمایت تسلیحاتی می کند و این امر برای آمریکا نگران کننده است.

اعزام ناو های جنگی آمریکا به یمن برای هشدار به ایران

 

 

شرق پرس: خبر اعزام دو ناو آمریکایی به یمن در مأموریتی که گفته می شود هدف از آن ارسال هشداری برای ایران است، از جمله مهمترین موضوعاتی است که امروز مورد توجه مطبوعات و رسانه های بین المللی قرار گرفته است.
 
 
 
 
روزنامه «نیویورک تایمز» می نویسد ناو هواپیمابر تئودور روزولت و یک رزمناو مجهز به موشک های هدایت شونده روز گذشته به سمت یمن حرکت کردند تا در آنجا به ۱۰ کشتی جنگی دیگر آمریکا پیوسته و به این ترتیب، درباره ارسال احتمالی سلاح از سوی ایران برای حوثی ها به این کشور هشدار دهند.
 
 
مقامات آمریکایی گفته اند این اقدام اساساً و در درجه اول حرکتی برای نشان دادن قدرت آمریکا در منطقه است؛ اما این ناوگان می تواند به منظور رهگیری سلاح های ارسالی از سوی ایران برای حوثی ها نیز به کار رود.
 
 
 
این در حالی است که برخی دیگر از مطبوعات آمریکایی، مدعی تلاش واشنگتن برای محدود کردن عملیات نظامی عربستان سعودی علیه یمن هستند.
 
 
«لس آنجلس تایمز» می نویسد مقامات ارشد دولت آمریکا طی روزهای گذشته تلاش داشته اند عربستان سعودی را قانع کنند که گستره حملات هوایی خود علیه شهرها و روستاهای یمن را محدود کند؛ اما در این تلاش ناکام مانده اند.
 
 
مقامات آمریکایی می خواهند عملیات عربستان سعودی در یمن، به حفظ امنیت مناطق مرزی میان دو کشور محدود شود.
 
 
تابناک می نویسد: در همین حال، این روزنامه اشاره می کند که سخنگوی کاخ سفید روز گذشته و همزمان با حرکت ناوهای آمریکایی به سمت یمن، مدعی شده ایران از حوثی ها حمایت تسلیحاتی می کند و این امر برای آمریکا نگران کننده است.