وزارت دفاع قطر نامه‌هایی به دولت‌های عربستان، امارات و بحرین در پنجم ژوئن ارسال کرده و به آنها هشدار داده است، هر کشتی که بخواهد از این کشورها به آبهای قطر وارد شود هدف قرار خواهد گرفت...

اعلام آماده باش ارتش قطر/ تانک های ارتش قطر از پادگان خارج شدند

 

خبرهای روز گذشته، حاکی از آن بود که عربستان سعودی با صدور التیماتومی اعلام کرد که اگر قطر می خواهد روابط خود با عربستان و متحدانش را از سر بگیرد و از محاصره خارج شود، باید ده شرط آنها را برآورده کند؛ از جمله این شروط، می توان به قطع روابط با ایران و پایان دادن به حمایت های خود از اخوان المسلمین و حماس اشاره کرد.
 
به گزارش تابناک، در واکنش به این شروط مطروحه، قطر اعلام کرد که خواهان روابط خوب با تمامی همسایگان است و حاضر نیست این شروط را بپذیرد.
 
با توجه به نپذیرفتن این شروط توسط دوحه، احتمال اقدام نظامی عربستان و متحدانش علیه این کشور افزایش یافته است.
 
در همین راستا، برخی منابع امنیتی از آماده باش کامل نیروهای قطر برای مقابله با تحرکات احتمالی علیه این کشور خبر دادند.

 
 در همین زمینه، یک منبع آمریکایی به شبکه خبری CNN گفت که قطر تحرکات نظامی خود را به شدت افزایش داده و نیروهای این کشور در بالاترین سطح آماده باش قرار دارند و در این راستا  ارتش قطر ۱۶ تانک «لئوپارد» را از پادگان‌ها خارج و در دوحه مستقر کرده است.
 
این منبع آمریکایی افزود: آمریکا تحرکات نظامی قطر را به دقت رصد می‌کند و این کشور به عربستان، امارات و بحرین هشدار داده است به سوی هر کشتی که بخواهد وارد آب‌های قطر شود، آتش خواهد گشود.

وی افزود: وزارت دفاع قطر نامه‌هایی به دولت‌های عربستان، امارات و بحرین در پنجم ژوئن ارسال کرده و به آنها هشدار داده است، هر کشتی که بخواهد از این کشورها به آبهای قطر وارد شود هدف قرار خواهد گرفت.

او در پایان تأکید کرد، اوضاع کنونی در قطر تأثیری بر فعالیت ارتش آمریکا در این کشور نگذاشته است.

چند روز پیش عربستان، مصر، امارات و بحرین در اقدامی مشترک و هماهنگ شده روابط دیپلماتیک خود را با قطر به دلیل آنچه حمایت این کشور از تروریسم می خوانند، قطع کردند و مرزهای هوایی و زمینی خود را روی این کشور بستند و به مشارکت دوحه در ائتلاف تحت رهبری عربستان در جنگ علیه انصار الله و یمن پایان دادند.

در پی قطع روابط چهار کشور عربی شامل عربستان، امارات، بحرین و مصر با دولت قطر، بحران سیاسی در مناسبات این کشور با دوحه وارد مرحله «حساس و خطرناکی» شده است.