هیلاری عضو حزب دموکرات هاست و وزیر خارجه آخرین سمت بود. وی قبل از این هم عضو مجلس سنای آمریکا بود. آمریکا در سال 2016 شاهد برگزاری انتخابات ریاست جمهوری است و هیلاری کلینتون کاندیدای دموکراتها خواهد بود.

Hillary and Bill Clinton

شرق پرس: هیلاری رسماً کاندیدا شدهیلاری کلینتون رسماً کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شد.

 

 

 هیلاری کلینتون با انتشار فیلمی در سایت اینترنتی اش، به طور رسمی کاندیداتوری در انتخابات ۲۰۱۶ ریاست جمهوری آمریکا را اعلام کرد. او خود را قهرمانی دانست که آمریکایی ها بدان نیاز دارند.

 

 هیلاری ۶۷ ساله در این فیلم گفت: من کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری هستم… هر روز مردم نیازمند قهرمان هستند. می خواهم این قهرمان باشم تا بیش از یک زندگی معمولی برخوردار شوید بلکه در زندگی پیشرفت کنید و پیشرفته باقی بمانید.

 

هیلاری تا این لحظه تنها کاندیدای انتخابات مقدماتی حزب دموکرات ها برای انتخابات نهایی ریاست ایالات متحده است. هیلاری همسر بیل کلینتون رئیس دو دوره ایالات متحده (۱۹۹۳ تا ۲۰۰۱) است.

 

هیلاری عضو حزب دموکرات هاست و وزیر خارجه آخرین سمت بود. وی قبل از این هم عضو مجلس سنای آمریکا بود. آمریکا در سال ۲۰۱۶ شاهد برگزاری انتخابات ریاست جمهوری است تا جانشین باراک اوباما راهی کاخ سفید شود.

 

اوبامای دو دوره رئیس ایالات متحده بود و براساس قانون،‌ نمی تواند برای سومین مرتبه متوالی کاندیدا شود. باراک اوباما دموکرات هم قبل از این گفته بود که هیلاری می تواند یک رئیس ممتاز برای ایالات متحده باشد.

 

به گزارش عصرایران, این برای دومین بار است که هیلاری برای دست یابی به صندلی ریاست ایالات متحده آمریکا کاندیدا می شود. در صورتی که هیلادی در انتخابات ۲۰۱۶ پیروز شود او نخستین زن در تاریخ آمریکاست که رئیس ایالات متحده می شود.